Thursday, October 8, 2009

DEEN ET SO SIGNIFICATION


Deen veut dire mode de vie.


Ena plusieurs mode de vie - mais la mode de vie ki acceptable et valable auprès d’Allah ta’ala c’est la mode de vie ki Allah ta’ala fine révélé et ki so Nabi (Prophète) Hazrat Mouhammad () fine enseigné. Ça mode de vie-là appelle Al-Islaam.


“… إِنَّ الدِّيْنَ عِنْدَ اللّهِ الْإِسْلَامُ”
Traduction:
“Certainement Deen (mode de vie) ki acceptable auprès d’Allah c’est Al-Islaam …” (V19/S3)


“وَمَنْ يَّبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلاَمِ دِيْنًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْاخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ.”


Traduction:
“Et celui ki cherche ène Deen (mode de vie) autre que L’Islaam, alors ça pas pour être accepté de so part, et dans Aakhirat (l’au-delà) li pour parmi banne perdants.” (V85/S3)


MUSULMAN/MOUSLIM/MOU’MINE


Celui ki accepté ça mode de vie ki appelle Al-Islaam, appelle li musulman ou mouslim ou bien mou’mine. C’est ène titre ki chaque être humain gagné quand li accepté Deen Al-Islaam comme so mode de vie indépendamment de so race et so couleur.


LES 5 PILLIERS DE L’ISLAAM


L’édifice de l’Islaam li repose lors 5 piliers ki nou nous appelle les 5 piliers fondamentaux de l’Islaam:
(1) Al-Imaan,
(2) As-Swalaah,
(3) Az-Zakaah,
(4) As-Sawm et
(5) Al-Hajj.


"بُنِيَ الْاِسْلَامُ عَلى خَمْسٍ: شَهَادَةِ اَنْ لَّا اِلهَ اِلَّا اللهُ وَاَنَّ مُحَمَّدًا رَسُوْلُ اللهِ, وَاِقَامِ الصَّلَاةِ, وَاِيْتَاءِ الزَّكَاةِ, وَحَجِّ الْبَيْتِ, وَصَوْمِ رَمَضَانَ."


“L’Islaam li fondé lor 5 kitchoses:
1. Témoigné ki pena aukene Ilaah (Dieu - celui ki mérite adoration) apart Allah et ki (Hazrat) Mouhammad () li Allah so envoyé,
2. Etablir namaaz,
3. Donne zakaat,
4. Faire hajj de Baitoul-laah (la maison d’Allah) et
5. Garde roza de Ramadwaan” (Boukhari/Mouslim).
IMAAN C’EST QUOI?


Imaan veut dire croyance - Islamiquement parlant, Imaan signifié croire sincèrement dans la totalité du message apporté par Nabi () depi Allah ta’ala.
Le message apporté par Nabi () comprend plusieurs items. Li indispensable pour ène mou’mine (croyant) pour croire dans tout ça banne items-là.


Ça banne items-là zotte comme suit:
1. Imaan dans Allah,
2. Imaan dans bannes malaa-ikah (anges),
3. Imaan dans tout banne livres,
4. Imaan dans tout bannes messagers,
5. Imaan dans le dernier jour du jugement,
6. Imaan dans le destin et
7. La vie après la mort.


"يآاَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا آمِنُوْا بِاللهِ وَرَسُولِه وَالْكِتَابِ الَّذِيْ نَزَّلَ عَلى رَسُولِه وَالْكِتَابِ الَّذِيْ أَنزَلَ مِنْ قَبْلُ وَمَنْ يَّكْفُرْ بِاللهِ وَمَلاَئِكَتِه وَكُتُبِه وَرُسُلِه وَالْيَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَل َّضَلاَلاً بَعِيْدًا."
Traduction: “O banne ki fine amène imaan! Croire dans Allah, dans so Rassoul (envoyé), dans le livre ki li fine révélé petit à petit lors so messager et le livre ki li fine révélé auparavant. Et celui ki refuse croire dans Allah, so banne Anges, so bannes livres, so bannes messagers et le dernier jour, alors pena doute li fine dévié bien loin.” (V136/S4).
"(اَلْاِيْمَانُ) اَنْ تُؤْمِنَ بِاللهِ وَمَلاَئِكَتِه وَكُتُبِه وَرُسُلِه وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَتُؤْمِنَ بِالْقَدْرِ خَيْرِه وَشَرِّه ..."
Traduction:
(Imaan) c’est ki ou croire dans Allah, dans so banne anges, dans so banne livres, dans so banne messagers, dans le dernier jour et ki ou croire dans le destin - ki li soit bon ou mauvais.” (Mouslim).


اَلْاِ يْمَانُ باِاللّه - Imaan (croyance) dans Allah


La croyance dans Allah ta’ala li implique ki accepter Allah ta’ala UNIQUE dans so ذات (nature) et dans so صفات (attributs). Li tout seul mérite adoration. C’est li même le créateur suprême ki fine crée tout.


"وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ ..."
Traduction:
“Et li fine crée tout kitchoses…” (V101/S6)


"ذلِكُمُ اللهُ رَبُّكُمْ لآ إِلـهَ إِلاَّ هُوَ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوْهُ وَهُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ وَّكِيْلٌ."


Traduction:
“Voila c’est Allah ki zotte Rabb (maitre) - Pena aukene “Ilaah” (dieu - être ki mérite adoration apart, li, le créateur de tout kitchoses ; donc adore li - Et li garant lor tout kitchoses.” (V102/S6)


"...هَلْ مِنْ خَالِقٍ غَيْرُ اللهِ يَرْزُقُكُمْ مِّنْ السَّمَاءِ وَالْاَرْضِ ..."


Traduction:
“Est ce ki ena kit créateur apart Allah ki donne zotte nourriture depuis dans le ciel et dans la terre …” (V3/S35).


"أَفَمَنْ يَّخْلُقُ كَمَنْ لاَّ يَخْلُقُ ..."
Traduction:
“Est ce ki celui ki capave crée li pareil couma celui ki pas capave crée ...” (V17/S16)


Allah Li Qadeem (قديم):-


قديم veut dire ène être ki existé par li même depi tout le temps, jamais li fine arrête existé et ki pour continué existé juska tout le temps. Tout kitchose apart li حادث et ممكن.


حادث et ممكن signifié ène kitchose ki pas ti existé mais ki fine vine en existence après - pas par li même mais par ène ki fine donne li l’existence et li capave arrête existé à n’importe quand.


Tout kitchose apart Allah ta’ala li حادث et ممكن - C’est seulement Allah ta’ala tout seul ki قديم.


Allah li unique et inégal


Allah ta’ala li unique dans so ذات(nature) et dans so صفات(attributs).


"قُلْ هُوَ اللهُ أَحَدٌ {1} اللهُ الصَّمَدُ {2} لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُوْلَدْ {3} وَلَمْ يَكُنْ لَّه كُفُوًا أَحَدٌ. {4}
Traduction:
“Dire: Allah li unique - Allah li Indépendant - Ni li fine enfanté ni li fine prend naissance de quelqu’un - Pena personne ki dans so calibre.” (S112)


"… لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ …"


Traduction:
“… Pena narien couma li …” (V11/S42)


Allah ta’ala ena capacité lor tout kitchose


"... إِنَّ اللهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ."


Traduction:
“Certainement Allah ena pouvoir lor tout kitchose.” (S2/V20)


"وَمَا كَانَ اللهُ لِيُعْجِزَه مِنْ شَيْءٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ إِنَّه كَانَ عَلِيْمًا قَدِيْرًا."


Traduction:
“Pena narien dans le ciel ni lor la terre ki capave rende Allah impuissant puisque li ‘Aleem (ki conne tout) et Qadeer (ki ena pouvoir lor tout kitchose).” (V44/S35)


Allah li conne tout et li partout. Li tout seul ki conne tout et li tout seul li partout.


"... يَعْلَمُ مَا يَلِجُ فِي الْاَرْضِ وَمَا يَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا يَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ وَمَا يَعْرُجُ فِيْهَا
وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ وَاللهُ بِمَا تَعْمَلُوْنَ بَصِيْرٌ."


Traduction:
“(Allah) Li conne tout ceki rente dans la terre et tout ceki sorti depi la terre, tout ceki descende depi le ciel et tout ceki monté dans le ciel. Et li ensemble avec ou cote ou été - Allah pé guette tout ceki ou pé faire.” (V4/S57)


"عَالِمِ الْغَيْبِ لَا يَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ
وَلَا أَصْغَرُ مِنْ ذلِكَ وَلَا أَكْبَرُ إِلَّا فِيْ كِتَابٍ مُّبِيْنٍ."


Traduction:
“(Allah) Li le connaisseur de l’invisible - Ene dernier atome aussi dans le ciel ou dans la terre pas cachiette de li - pena pli petit ou pli grand ki ça ki pas trouve dans ène livre sacrée.”(V3/S34)


"إِنَّ اللهَ لاَ يَخْفى عَلَيْهِ شَيْءٌ فِي الأَرْضِ وَلاَ فِي السَّمَاءِ ..."
Traduction: “Certainement pena narien dans la terre ou dans le ciel ki cachiette de Allah. (V5/S3)


Imaan dans banne Ambiyaa (prophètes)


Nabi (pluriel - Ambiyaa) c’est ène personne ki Allah Ta’ala fine choisir pour transmettre so message à l’humanité. Le premier Nabi c’est Hazrat Adam () et le dernier Nabi c’est nou Nabi Hazrat Mouhammad (). Après Hazrat Adam () et avant Hazrat Mouhammad (), Allah Ta’ala finne envoye plusieurs prophètes dans différents l’époque couma Hazrat Nouh (), Hazrat Ibrahim (), Hazrat Ismail (), Hazrat Yaqoub (), Hazrat Yousouf (), Hazrat Moussa (), Hazrat Dawood () et Hazrat Issa ().


Pou être ène “Mou’mine” (croyant), nou bizin croire dans “Noubouw-wah” (prophétie) de tous banne prophètes ki Allah Ta’ala fine envoyé. Refuse accepté même ène Nabi aussi comme Nabi, c’est kufr ki signifié le rejet de Imaan. Conséquemment la personne nepli reste Mou’mine.


Croire dans la prophétie de tous banne prophètes pas veut dire ki nou bizin suive zotte Shari’ah parce ki tous banne Shari’ah fine cancel (abrogé) par Shari’ah du dernier prophète Hazrat Mouhammad (). Donc bizin accepté tous mais suive seulement Shari’ah du dernier prophète Hazrat Mouhammad ().
LE NOMBRE EXACTE DE BANNE PROPHETES


C’est seulement Allah Ta’ala même ki conne le nombre exacte de bannes prophètes ki li fine envoyé. Ena ène Hadice ki mentionne le nombre de 124,000 prophètes. Mais li pas assez solide pour capave soutenir ène sujet ki ena trait à ‘Aqeedah. Acoze ça, comme précaution bizin croire dans tous les prophètes sans précise ène nombre exacte - dans banne prophètes ki nous conné et aussi dans banne prophètes ki nous pas conné aussi.


NOUBOUWWAH – ENE CADEAU ALLAH TA’ALAH


Perna aukene cours pour suive pour vine ène Nabi parceki li pas ène degré ki capave être ackis par banne z’efforts personnels. C’est ène don ki Allah Ta’ala accordé a celui ki li oulé.


ISMAT-UL-AMBIYAA


Ismat-ul-Ambiyaa signifié l’état d’être innocent et d’être protégé de tous banne péchés. Allah Ta’ala fine protége tous banne Prophètes de toute sorte de péché. C’est à dire ène prophète jamais capave faire ène kikchose avec ène l’intention pour désobéir Allah Ta’ala. C’est seulement banne Ambiyaa (prophètes) ki “معصوم” protégé. Apart banne Nabi personne pas “معصوم”.


LA FINALITE DE LA PROPHETIE


Le premier prophète c’est Hazrat Adam () et le dernier et plus grand prophète c’est Nabi Hazrat Mouhammad (). La prophétie fine terminé lors Nabi Hazrat Mouhammad (). Perna personne ki fine gagne la prophétie après Hazrat Mouhammad () ni ena kikene ki pour vine Nabi dans l’avenir juska Qiyaamat.


Pour être Mou’mine, nou bizin accepté ki pena personne ki fine gagné la prophétie ni kikene pou gagne li après Hazrat Mouhammad (). Banne ki accepté kikene comme Nabi après Hazrat Mouhammad () - couma banne Qadiani, zotte pas Mou’mine; zotte kaafir.


"... لَا نَبِيَّ بَعْدِيْ ..."


Traduction: “…Pena aukene nabi ki pou vini après moi…” (Boukhari)


CROIRE DANS BANNE LIVRES


Croire dans banne livres signifié ki nou bizin croire et accepté ki Allah Ta’ala fine révèle plusieurs livres lor différents prophètes. Croire dans banne livres auparavant pas veut dire bizin suive ou gagne droit suive ça banne livres là - parceki ça banne livres là fine être manipulé et falsifié. Donc nous bizin accepté et croire ki ti ena banne livres ki Allah Ta’ala ti descende lors banne prophètes auparavant sans rentre dans les détails.


Ena 4 livres ki bien connu là-dans:


(1) Tauraah ki ti descend lors Hazrat Moussa (),


(2) Zabour ki ti descend lors Hazrat Dawood (),


(3) Injeel ki ti descend lors Hazrat Issa () et


(4) Qour'aan-e-Kareem ki fine descend lors Hazrat Mouhammad ().


QOUR'AAN-E-KAREEM LE DERNIER MESSAGE DIVIN


Qour'aan-e-Kareem c’est le dernier message d’Allah Ta’ala. C’est ça même message et ça même livre ki applicable et ki pour reste en vigueur juska Qiyaamah. C’est pour cela, Allah Ta’ala fine prend la responsabilité pour préserve li conte toute fausseté et manipulation:


"إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَه لَحَافِظُونَ."


Traduction:
“C’est nous même ki fine révèle le “zikr” (rappel ki en forme Qour'aan) et c’est nous même ki pou préserve li.” (V9/S15)


Aukene livre apart Qour'aan-e-Kareem pas fine gagne la garantie pour être préservé et protégé. Seul Qour'aan-e-Kareem ki encore existé couma li ti révélé 1400 ans auparavant. Pour être Mou’mine, nou bizin accepté ceki ena dans Qour'aan dans so totalité. Le rejet de ène ti morceau aussi signifié le rejet de Qour'aan ki conséquemment entraîne vers Kufr.


CROIRE DANS BANNE ANGES


Malaa-ikah (pluriel de malak) ki signifié Anges/Farishta fine être crée avec noor (lumière).


"خُلِقَتِ الْمَلَائِكَةُ مِنْ نُّوْر.ٍ"


Traduction:
“Banne anges fine être crée avec noor…” (Mouslim).


Banne Malaa-ikah pas mangé, pas boire et zotte pas ena le désir sexuel. Perna la désobéissance dans zotte.


لَا يَعْصُوْنَ اللهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُوْنَ مَا يُؤْمَرُوْن.َ"…"


Traduction:
“Zotte pas désobéir Allah dans l’ordre ki li donne zotte et zotte exécute tout ceki zotte être ordonné.”(V6/S66).


"... وَمَنْ عِنْدَه لَا يَسْتَكْبِرُوْنَ عَنْ عِبَادَتِه وَلَا يَسْتَحْسِرُوْنَ {19} يُسَبِّحُوْنَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ لَا يَفْتُرُوْنَ {20}


Traduction:
“Et banne ki auprès de li (Allah), zotte pas lève néné de so ibaadat ni zotte fatigué- Zotte faire tasbeeh (glorifié Allah) nuit et jour sans ki zotte arrêté.” (V19-20/S21)


Le nombre exact de banne Malaa-ikah li inconnu. Allah Ta’ala fine crée beaucoup Malaa-ikah. Chakene ena so travail et so mission.


Ena 4 ki pli renommé:-
(1) Hazrat Jibril (), ki ti responsable transmette le message à banne prophètes.
(2) Hazrat Mikaail () ki responsable pour distribué nourriture et faire la pluie tombé par l’ordre Allah Ta’ala.
(3) Hazrat Izraail () ki responsable pour tire la vie.
(4) Hazrat Israafil () ki pou souffler trompette le jour de Qiyaamah pour annonce la fin du monde.


CROIRE DANS LE DERNIER JOUR


Croire dans dernier jour veut dire croire dans ène jour à cote ena pour rende compte devant Allah Ta’ala pou tout ceki nou fine faire dans sa monde là.
Ce jour-là li appelle "يَوْمُ الْحِسَاب"


 "يآ اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَّاتَّقُوا اللهَ إِنَّ اللهَ خَبِْيرٌ بِمَا تَعْمَلُوْن.َ"


Traduction:


“O banne ki ena Imaan! Peur Allah et chaque âme bizin guetté ceki li fine réserve pour demain et peur Allah parceki certainement Allah li au courant de ceki ou pé faire.” (V18/S59).


CROIRE DANS DESTIN


Le sujet de destin c’est ène kikchose bien délicat et très sensible. Faudrait pas essaye pour comprend li parceki li très compliqué. Rassouloullah () fine empêche so banne Sahaba-e-Kiraam () discute destin. Li sufi pour croire ki tout ceki fine arrivé et tout ceki pou arrive, li ti déjà dans connaissance Allah Ta’ala avant li arrivé. Nous l’esprit li trop faible pour comprend ène kikchose aussi compliqué. Li dans nous l’avantage pour croire simplement tout ceki arrivé, li arrive de coté Allah Ta’ala.


"وَكُلُّ صَغِيْرٍ وَكَبِيْرٍ مُّسْتَطَرٌ."


Traduction:
“Et tout kitchose ki tipti et grand fine déjà fini écrire.” (V53/S54)

Par Mufti M.R.Meerun

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