Thursday, October 8, 2009

QURBAANI

الاضحية - QOURBAANI

Ena plusieurs façons lire  
الاضحية :

1. Uzhiyyah   2. Uzhi-yah  3. Izhiyyah   4. Izhi-yah
5. Zahiyyah   6. Zihiyyah   7. Az-haa     8. Iz-haa


Définition :


هى ذبح حيوان مخصوص بنية القربة فى وقت مخصوص


 الاضحية (Qourbaani) veut dire faire zabah “ene certaine qualité zanimau” “dans ene l'intervalle particulier” “avec l’intention pou gagne proximité avec Allah”.


Explication :
p “Ene certaine qualité zanimau”
“Ene certaine qualité zanimau” veut dire ki pas tout qualité zanimau et tout l’espèce zanimau capave faire Qourbaani avec ça. Banne l’espèce zanimau ki gagne droit faire Qourbaani, c’est couma cabri, bouc, mouton, vache, bœuf, buffle, chameau. Ça banne zanimau-là bizin ena ene certaine l’age et ene certaine qualité pou capave faire Qourbaani.
p “Dans ene l'intervalle particulier”
“Dans ene l'intervalle particulier” veut dire ki Qourbaani ena banne jours ki gagne droit faire li. Si fine faire Qourbaani avant ça banne jours ki fine fixé par shariah pou faire li, alors Qourbaani pas pou compté. Coumsa même si fine faire Qourbaani après ça banne jours-là, Qourbaani pas pou compté. Faudré bizin faire li dans ça banne jours ki shariah fine fixé, lerla Qourbaani pou compté.
p “Avec l’intention pou gagne proximité avec Allah”
“Avec l’intention pou gagne proximité avec Allah” veut dire ki bizin faire zabah ene zanimau avec l’intention de ‘ibaadat. Si fine faire li zisse avec ene l’intention pou mangé boire, alors li pas pou ene Qourbaani. Par exemple couma ene boucher, li coupe ene zanimau pou vendé et pou gagne profit. Li pas coupe zanimau avec l’intention de ‘ibaadat. Donc ça zanimau ki li coupé pou faire so travail et pou exerce so profession, li pas ene Qourbaani. Coumsa même ene dimoune li faire zabah ene zanimau pou servi dans marriage ou ene l'autre ceremonie. Ça aussi li pas qualifié de Qourbaani d'après shariah.

L’obligation faire Qourbaani
عن ابى هريرة قال قال رسول الله  : "من كان له سعة ولم يضح فلا يقربن مصلانا"
ابن ماجه/ مسند احمد/ مصنف ابن ابى شيبة/سنن الدارقطنى/ مستدرك الحاكم
Traduction:
Hazrat Abou Hourairah  fine rapporté ki Rassouloullah  fine dire :
"Celui ki ena le moyen et (malgré ça) li pas faire Qourbaani, alors li bizin pas approché avec nou مصلى (Mouswallaa - Eidgah). (Ibn Majah/ Mousnad Ahmad/ Mouswannaf Ibn Abou Shaibah/ Sounan Ad-Daarqutni/ Moustadrak Al-Haakim)

Position hadice :
Ça hadice-là fine qualifié de ene hadice sahih (authentique) par Allaamah Al-Hafiz Ibn Hajar Al-Asqalaani dans so commentaire Fat-hul Baari ki li fine écrire lors Sahih Al-Boukhari. Coumsa même Al-Haakim aussi fine qualifié ça hadice-là de ene hadice sahih (authentique) dans so Al-Moustadrak.
Li bon conné ki ça hadice-là fine être rapporté dans deux façons : Ena banne rawi (narrateurs) fine rapporte li comme ene déclaration de Hazrat Abou Hourairah . Et ene l’autre groupe de banne rawi fine rapporte li couma la déclaration et la parole de Rassouloullah . Mais ça différence ki fine ena de la part banne rawi dans rapporte ça hadice-là, li pas ene critère ki capave affaibli la position de ça hadice-là. Parceki li possible ki Hazrat Abou Hourairah  fine rapporte ça à so banne zélèves parfois sans réfère li à Rassouloullah  et parfois li fine réfère ça à Rassouloullah . Donc chaque groupe de zélèves fine rapporte li couma li fine tendé.
D’après banne savants de hadice, dans ene situation pareil, si banne ki fine rapporte li comme la déclaration de Nabi  zotte banne rawi sérieux, alors bizin donne zotte version préférence lors version lezot. Ici banne ki fine rapporte ça hadice-là comme la parole Nabi  zotte banne rawi (narrateurs) sérieux, alors d’après ça principe-là, bizin accepté ça comme la parole de Nabi  même.
Explication :
Rassouloullah  fine adopté ene ton assez sévère à l’égard de celui ki pas faire Qourbaani malgré ki li ena le moyen. Li fine ziska même empêche ene personne pareil approché avec Eidgah. Ene ton sévère pas capave adopté lors ene action ki optionnelle. Li bizin ene action ki important et obligatoire. Ça ton sévère-là fine adopté lors pas faire Qourbaani malgré ki ena le moyen pou faire li. Donc ça prouvé ki Qourbaani li waajib (obligatoire) lors ene personne ki ena le moyen. En sus de ça, nou trouvé ki Nabi  fine continué faire Qourbaani pendant ene dizaine d'années ki li fine vive dans Madinah après Hijrah. Selon ene hadice ki trouve dans Tirmizi, Hazrat Abdullah Bin ‘Oumar  dire:
اقام رسول الله  بالمدينة عشر سنين يضحى (الترمذى)
Rassouloullah  fine continué faire Qourbaani pendant dix bananés ki li fine reste dans Madinah. (Tirmizi)
Position hadice:
Apres avoir rapporte ça hadice-là, Imaam Tirmizi qualifié li de ene hadice Hassan. C'est-à-dire ene hadice ki ene ti pé moins fort ki ene hadice Sahih. Mais ça pas empêche li servi comme preuve. A noté ki dans sanad ça hadice-là ena ene rawi nommé Hajjaaj Bin Artaat. So position li controversé chez banne savants de hadice. Ena dire ki li faible couma ena considère li comme ene rawi solide. En principe ene rawi ki considéré comme faible d’après ene groupe et fort d’après ene l’autre groupe, li vine ene rawi passable. Et le hadice ki ena ene rawi pareil dans so sanad, li bénéficié le rang de ene hadice Hassan ki capave être considéré comme ene preuve.
Explication : Ene pratique ki fine pratiqué par Rassouloullah  régulièrement, li vine ene principe assez important. Donc de ce fait, la pratique de Qourbaani ki fine pratiqué régulièrement par Rassouloullah  pendant ene dizaine d'années, montré ki c'est ene principe assez important. Et quand nou guette l’avertissement et le ton sévère ki Rassouloullah  fine lancé à l’égard de celui ki pas faire li, li vine encore pli important. C’est ça degré de l’importance-là même ki fine indiqué par waajib ou obligatoire.
Hadice Hazrat Mou-aaz Bin Jabal 
عن معاذ بن جبل قال كان رسول الله  يامرنا ان نضحى ويامران نطعم منها الجار والسائل (المحلى لابن حزم)
Hazrat Mou-aaz Bin Jabal  fine rapporté ki Rassouloullah  ti pé ordonne nou pou faire Qourbaani et ti pé ordonne nou pou donne voisin et (pou donne) celui ki dimandé depi là-dans.
(Al-Mouhalla par Ibn Hazm)
Position hadice :
Dans sanad ça hadice-là ena deux rawi nommé ابن لهيعة (Ibn Lahi-‘à) et عبد الرحمن بن زياد الافريقى (Abdurrahmaan Bin Ziyaad Al-Ifreequi) ki bien faible selon Ibn Hazm. Mais en réalité zotte pas banne rawi ki fine être disqualifié par tous banne savants de hadice. Zotte plutôt banne rawi controversé. Ena ene quantité hadice rapporté par Ibn Lahi-‘à dans Tirmizi ki Imaam Tirmizi fine qualifié zotte de banne hadice hassan. Coumsa même Imaam Tirmizi fine qualifié hadice rapporté par Abdurrahmaan Bin Ziyaad de Hassan. Quant à Imaam Boukhari, li considère Abdurrahmaan Bin Ziyaad de مقارب الحديث (passable dans hadice). Yahya Bin Said fine qualifié li de ثقة (authentique et digne de foi). Donc ça hadice-là li bizin au moins ene hadice حسن (Hassan).
Explication :
L’ordre Rassouloullah , en principe li ene l’ordre ki obligé exécuté acoze ki Allah Ta’ala fine ordonne nou pou obéir l’ordre Rassouloullah . Amoins si ena kit preuve ki prouvé ki l’ordre-là li pas obligatoire. Ici dans le hadice, Rassouloullah  ti ordonne banne Sahaba-e-Kiraam pou faire Qourbaani. Donc faire Qourbaani li waajib. D’après ça principe-là, partage la viande Qourbaani à banne voisins et à banne dimoune pauvres ti bizin waajib. Mais ena lezot preuve ki montré ki li pas waajib. Acoze ça partage la viande Qourbaani li pas waajib. Li ene kitchose optionnel et ene kitchose de vertu ki renferme boucou récompense.

L'attitude de Hazrat Abdullah Bin ‘Oumar 
"ان رجلا سأل ابن عمر عن الاضحية اواجبة هى فقال ضحى رسول الله  والمسلمون فاعادها عليه فقال اتعقل ضحى رسول الله والمسلمون" (الترمذى)
Traduction:
Ene personne fine dimane Hazrat Abdullah Bin ‘Oumar  a propos Qourbaani si eski li waajib. Alors li (Abdullah Bin ‘Oumar) fine dire ki Rassouloullah  fine faire Qourbaani et (après li) banne musulmans en général (aussi) fine faire. La personne fine repose la question. Lors ça Hazrat Abdullah Bin ‘Oumar  dire li : Eski to comprend (quand mo pé dire) Rassouloullah  fine faire Qourbaani et (après li) banne musulmans (aussi) fine faire. (Tirmizi)
Position hadice :
Ça hadice-là li qualifié de ene hadice Hassan par Imaam Tirmizi. Dans le sanad de ça hadice-là ena le rawi Hajjaaj Bin Artaat ki li ene rawi controversé. Ene hadice pareil li bénéficié le rang de ene hadice Hassan ki capave être considéré et servi comme ene preuve. Donc ça hadice-là li ene hadice valable.
Explication:
La personne fine oulé conne la position et le degré de l'importance de Qourbaani. Li fine dimane Hazrat Abdullah Bin 'Oumar  eski li waajib ou bien non? Li ti pli simple et pli facile pou Hazrat Abdullah Bin 'Oumar  reponne li par "oui ou bien non". Mais couma nou trouvé, li pas fine adopté ça méthode-là dans so reponse. Au lieu reponne ça personne-là so question, li fine préfère attire so l'attention vers le fait ki ça fine toujours être dans la pratique de Rassouloullah  et de banne Sahaba-e-Kiraam . Ene kitchose ki fine reste régulièrement dans la pratique de Rassouloullah  et so banne Sahaba-e-Kiraam , li bizin ene kitchose de grande l'importance. Néglige ene pratique pareille, li représente ene changement dans ene système établi et bien structuré couma li paraite ene genre de affront avec le principe de banne Sahaba-e-Kiraam . C'est ene l'attitude ki fine désapprouvé dans ene ton très sévère par Qour'aan-e-Kareem cote Allah Ta'ala dire:
"Et celui ki oppose Rasoul (Prophète) après ki la vérité fine fini manifesté devant li et li suive ene l'autre chemin (principe) apart chemin (principe) banne musulmans, alors nous pou laisse li faire ceki li pé faire et (dans Aakhirat) nous pou mette li dans jahannam ….".
(S4/V115)
Hazrat Abdullah Bin 'Oumar  ti ena deux façons pou reponne la question:
1. Soit li ti capave dire oui li waajib. Mais ça façon reponne-là ti ena possibilité donne la personne l'impression ki Qourbaani li obligatoire pareille couma 5 fois namaz li obligatoire. Et normalement donne ene l'impression pareille li pas correcte parceki li pas vrai.
2. Ou bien li ti capave dire non, li pas waajib. Dans ce cas la personne ti capave croire ki li perna l'importance. Et ça aussi li pas vrai.
C'est à coze ça même ki Hazrat Abdullah Bin 'Oumar  fine hésité pou situé la position de Qourbaani dans ene formule définie et claire. Au lieu ça, li fine préfère attire l'attention ça personne-là vers so l'importance ki capave encourage li pratique li régulièrement sans donne li le même degré et même statu ki banne faraz couma 5 fois namaz, roza, zakaat et hajj ena. Alors li fine contente li pou montré ki c'était ene kitchose ki fine toujours existé dans la pratique Rassouloullah  et banne Sahaba-e-Kiraam . Ça suffit pou montré so l'importance.

عن ابى هريرة قال قال رسول الله  : "من وجد سعة فليضح" (المحلى لابن حزم)
Traduction:
"Celui ki ena le moyen, alors li bizin faire Qourbaani." (Al-Mouhalla par Ibn Hazm)
Position hadice :
Ça hadice-là fine qualifié de مردود (irrecevable) par Ibn Hazm acoze présence ene Rawi nommé Abdullah Bin Ayyash dans so sanad. Selon li, Abdullah Bin Ayyash li pas reconnaite comme ene Rawi authentique. Si pou ça même raison li fine disqualifié ça hadice-là, alors li paraite ene argument pas solide parceki le narrateur Abdullah Bin Ayyash so hadice li trouve dans Saheeh Mouslim. Si Imam Mouslim fine sélecté so hadice dans so livre, alors ça li ene indication ki li correct d’après li. D’ailleurs Abdullah Bin Ayyash fine épaulé dans ceki li fine rapporté par ene l’autre Rawi nommé Ubaidullah Bin Abu Ja’far d’après la version de ça hadice-là ki trouve dans Sunan Ad-Darqutni. Coumsa même le contenu de ça hadice-là, li épaulé par ceki Hazrat Hassan Al-Basri (R) fine rapporté selon lequel Rassouloullah  fine ordonne pou faire Qourbaani. Ça hadice-là couma nou trouvé, li ene hadice moursal, c’est-à-dire le lien entre le Tabei’ Hasan Basri et Rassouloullah  fine omette. En principe, d'après "Joumhour" (la majorité) ene hadice moursal li acceptable. Et surtout quand li épaulé par ene l’autre. Donc le hadice rapporté par Abdullah Bin Ayyash li ena de tout ki permette li servi comme ene preuve ou bien au moins li capave servi comme ene renfort.
Explication:
Rassouloullah  fine ordonne celui ki ena le moyen pou faire Qourbaani. L’ordre de Rassouloullah , en principe, li ene l’ordre ki bizin exécuté. Alors celui ki ena moyen bizin exécute l’ordre de Rassouloullah  dans faire Qourbaani.
Hadice Hazrat Ash-Sha'bi (R)
عن الشعبى لم يكونوا يرخصون فى ترك الاضحية الا لحاج او مسافر (المحلى لابن حزم)
Traduction :- Hazrat Ash-Sha’bi rapporté ki zotte pas ti pé trouve aukene excuse dans quitte Qourbaani pou (kikene) excepté pou ene haji ou ene voyageur. (Al-Mouhalla par Ibn Hazm)
Explication :- Ash-Sha’bi li ene grand tabeï et ene grand personnage de par so position dans connaissance de Deen et aussi par rapport ça l’époque ki li fine vive. Li fine vive dans ene l’époque cote ti encore ena ene bon nombre de Sahaba-e-Kiraam. Selon so dire même, li fine joine 500 Sahaba-e-Kiraam. Donc quand li dire“zotte” ça signifié particulièrement banne Sahaba-e-Kiram parceki chaque dimoune li faire référence à celui ki li considère li pli grand et pli sage ki li. Pou Imam As-Sha’bi ki ti déjà li même ene grand tabeï, so banne grand c’était rien d’autre ki banne Sahaba-e-Kiraam. Alors selon Imam Ash-Sha’bi, banne Sahaba-e-Kiraam pas ti permette néglige Qourbaani. A moins si ene dimoune li en voyage ou bien li dans hajj. Ene kikchose ki pas permette négligé, li bizin ene kitchose obligatoire. Donc d’après ceki Imam Ash-Sha’bi fine rapporté, nou remarqué ki Qourbaani ti considéré comme ene pratique obligatoire par banne Sahaba-e-Kiram. Disons nou dire ki li pas ça obligatoire-là mais li bizin quand même obligatoire dans ene certaine degrés pou banne-là pas fine autorise quitte li.
عن على ليس على المسافر اضحية (المحلى لابن حزم)
Traduction: “Hazrat Ali  rapporté ki Qourbaani pas obligatoire lors voyageur.”
(Al-Mouhalla par Ibn Hazm)
Position hadice : Ena ene narrateur nommé Al-Haarith dans so sanad. Acoze ça, ena banne ki pas considère ça hadice-là authentique. Mais nou ena banne savants de hadice couma ابن ابى داؤد (Ibn Abou Dawood), احمد بن صالح (Ahmad Bin Salih), النسائ (An-Niçaa-i) et يحيى بن معين (Yahya Bin Ma-ine) et encore lezot ki fine considère li comme ene narrateur authentique. Banne ki fine disqualifié li c’est probablement acoze ki li ti ena tendance donne préférence Hazrat Ali  lors Hazrat Abu Bakr  et Hazrat 'Oumar . Mais li ti correct dans domaine de hadice. Ça explique deux différents l’attitudes ki banne savants ti adopté à l’égard Al-Harith. C’est-à-dire par certaine rapport zotte fine disqualifié li et par ene l'autre rapport zotte fine accepté so hadice. Ça veut dire ki zotte ti désapprouve li dans so tendance et so croyance mais zotte ti accepté li dans domaine de hadice. Li bon conné ki nou ena ene quantité hadice rapporté par banne narrateurs pareille ki trouve dans Boukhari et Mouslim. Plis-plis ceki nou capave dire ki Al-Harith li ene Rawiمختلف فيه (controversable). Ena fine accepté li, couma ena ki fine rejette li. Ene Rawi pareille so hadice li considéré comme ene hadice حسن (Hassan) ki capave servi comme ene preuve. Donc le hadice de Hazrat Ali  li ene hadice authentique ki capave servi comme ene preuve surtout quand ceki li fine rapporté, li épaulé par le récit de Ash Shabi aussi. Disons si tous les deux zotte faible séparément mais dans l’ensemble, zotte bénéficié ene certaine la force ki permette zotte servi comme ene preuve. Et ça genre de renforcissement et ça façon considère ene hadice acceptable, li tout à fait compatible et en accord avec banne principes établi par banne savants de hadice.
Explication :- Qourbaani li pas obligatoire lors ene personne ki li en voyage parceki normalement ene dimoune pas dispose banne facilités ki bizin pou faire li. Ça montré ki ene dimoune ki pas en voyage, bizin faire Qourbaani. Et hadice Abu Hurairah  montré ki faudré ena moyen pou Qourbaani vine waajib. Donc quand nou prend les deux hadices ensemble, ça amene nou pou comprend ki Qourbaani li waajib lors ene dimoune ki ena moyen à condition ki li pas en voyage.
La pratique banne Sahaba-e-Kiraam selon Hazrat Ibrahim An-Nakh-ï
عن ابراهيم قال كان عمر يحج ولا يضحى وكان اصحابنا يعنى اصحاب عبد الله بن مسعود يحجون معهم الورق والذهب فلا يضحون ما يمنعهم من ذلك الا ليتفرغوا لنسكهم (المحلى لابن حزم)
Traduction :-
Ibrahim (An-Nakh-ï) dire : (Hazrat) 'Oumar  ti pé faire Hajj (mais) li pas ti pé faire Qourbaani (coumsa même) nou banne collègues, c’est-à-dire banne z’élèves (Hazrat) Abdullah Bin Mas’oud  ti pé faire Hajj. Zotte ti ena l’argent et l’or avec zotte mais (là aussi) zotte pas ti pé faire Qourbaani. Narien pas ti empêche zotte faire ça apart ki zotte ti oulé être libre pou (capave observe) zotte banne rites de hajj. (Al-Mouhalla par Ibn Hazm)
Explication :-
Normalement hajj li pas ene obstacle ki empêche Qourbaani vine waajib. Mais d'ordinairement ene dimoune li reste ene mussafir pendant ki li pé accomplir hajj. Acoze ça li très normal pou dire ki ene dimoune ki pé faire hajj, li perna pou faire ça Qourbaani ki li habitué faire tous les années. Ça montré ki ene dimoune ki faire hajj mais ki nepli reste ene mussafir pendant ki li dans Makkah, alors li bizin faire Qourbaani ki li habitué faire tous les années si li ena le moyen. D'après ça récit-là Hazrat 'Oumar  et coumsa même banne z’élèves de Hazrat Abdullah Bin Mas’oud , pas ti pé faire Qourbaani malgré ki zotte ti dispose le moyen acoze ki zotte ti mussafir. Couma nou conné, pas seulement la monnaie ki bizin pou faire Qourbaani, bizin facilité aussi. Ene mussafir pas gagne ça facilité ki ene dimoune ena sur place. Acoze ça Shariat fine enlève ça obligation-là depi lors ene mussafir. Ene haji apart ki li ene mussafir, li ena aussi banne lezot ibaadaat pou accomplir. Acoze ça ene haji ki li ene mussafir pendant ki li pé faire hajj, li perna pou faire ça Qourbaani-là afin ki li gagne suffisamment le temps pou capave accomplir banne ibaadaat de hajj. Donc ene personne ki li en voyage soit à coze ki li dans hajj ou bien ene l’autre voyage apart hajj, perna pou faire Qourbaani.
عن ابراهيم قال رخص للحاج والمسافر فى ان لا يضحى (مصنف عبد الرزاق)
Traduction :- Ibrahim (An-Nakh-ï) dire ki ene haji et ene ki ene mussafir (voyageur) fine être autorisé pou pas faire Qourbaani. (Mouswannaf Abdurrazzaaq)
Explication :-
Normalement ene dimoune li en voyage quand li dans hajj. Donc ene personne ki dans hajj ou bien ene ki en voyage sans ki li dans hajj gagne droit pas faire Qourbaani. Ça montré ki en principe, Qourbaani li ene kikchose ki bizin faire. Et mais li obligatoire avec certaines conditions. Ene de banne conditions ki bizin pou Qourbaani vine waajib, c’est ki la personne bizin pas en voyage. Donc celui ki pas en voyage et li satisfaire banne lezot conditions aussi, li bizin faire Qourbaani. Li pas gagne droit pas faire li. Nou ena ene hadice ene ti pé pareille rapporté par Ibrahim An-Nakh-ï même cote li dire :
"كانوا اذا شهدوا ضحوا واذا سافروا لم يضحوا" (مصنف عبد الرزاق)
“Quand zotte ti sur place (dans zotte l’endroit), zotte ti pé faire Qourbaani et quand zotte ti pé voyagé, zotte pas ti pé faire Qourbaani.” (Mouswannaf Abdurrazzaaq)
Explication :- Tous ça banne récits-là, acote pé montré ki Qourbaani pas waajib lors ene personne ki en voyage, là-bas li pé montré ki li waajib lors ene ki présent dans so l’endroit parceki si Qourbaani pas ti waajib lors li, pas ti pou ena aukene utilité dans dire ki li pas waajib lors ene voyageur. Quand fine précisé ki li pas waajib lors ene voyageur, automatiquement ça montré ki li waajib lors ene ki pas en voyage.

عن ابى سريحة قال رأيت ابا بكر وعمر وما يضحيان / (مصنف عبد الرزاق)
Traduction :
Abu Sareehah fine dire mo fine remarqué ki (Hazrat) Abu Bakr  et (Hazrat) 'Oumar  ki zotte pas ti pé faire Qourbaani. (Mouswannaf Abdurrazzaaq)
Explication :
Hazrat Abou Bakr  et Hazrat 'Oumar  pas ti pé faire Qourbaani: ça capave à coze ki zotte ti en voyage pou hajj couma Ibraheem An-Nakh-i fine faire ressortir. Couma ça aussi li possible ki zotte pas ti ena le moyen pour faire li. Et normalement, ene dimoune ki perna le moyen, li pas obligé faire li couma ça prouvé par le hadice de Hazrat Abou Hourairah . Ça aussi li possible ki ça envi dire ki zotte pas ti pé faire li de la part zotte la famille. Et ça dernier possibilité-là li confirmé par la version de كنز العمال (Kanzul-Ummaal). Selon ça version-là, Abu Sareehah dire :
"لقد رأيت ابا بكر وعمر وما يضحيان عن اهلهما خشية ان يستن بهما"
"(Hazrat) Abu Bakr () et (Hazrat) 'Oumar (), mo fine trouve zotte ki zotte pas ti pé faire Qourbaani de la part zotte la famille par la crainte pou ça pas vine ene principe."
Donc dans ça récit-là, perna narien de concrete ki capave servi pou dire ki Qourbaani li pas waajib. Parceki ene dimoune, li pas obligé faire Qourbaani de la part banne membres de so la famille. Chaque dimoune li obligé faire so propre Qourbaani. Li pas obligé faire de la part de so madame, zenfant et so la famille. Ça récit-là pé montré ki zotte pas ti pé faire Qourbaani de la part zotte la famille. Ça li ene preuve ki Qourbaani li pas waajib de la part de la famille. Li pas capave vine ene preuve pou dire Qourbaani pas waajib lors la personne li même.


Hadice Hazrat Abou Hourairah 
عن ابى هريرة ان رسول الله  نهى عن العتيرة وكانت ذبيحة يذبحونها فى رجب فنهاهم عنها وامرهم بالاضحية
(رواه البزار)
Traduction:
Hazrat Abou Hourairah  fine rapporté ki Rassouloullah  fine empêche de ‘Ateerah. (‘Ateerah) c’était ene zanimau ki zotte ti pé faire zabah dans (le mois de) Rajab. Alors Rassouloullah  fine empêche zotte de ça et fine ordonne zotte pou faire Qourbaani.
(Al-Bazzaar)
Position hadice :
Ena ene rawi nommé Ibn Lahi-'à dans so sanad. C’est ene rawi controversé. Donc le hadice li bénéficié le rang de ene hadice hassan. Hadice hassan li ene hadice passable et valable.
Explication :
Ça hadice-là aussi li ene de banne preuves pou dire ki Qourbaani li waajib parceki Rassouloullah  fine ordonne banne Sahaba-e-Kiraam pou faire ça. Et l’ordre Rassouloullah  li waajib pou exécuté ziska preuve du contraire.

Hadice "Hazrat Anas 
عن انس بن مالك قال كان النبى  ينحر قبل ان يصلى فامر ان يصلى ثم ينحر (تفسير جامع البيان للطبرى)
"Hazrat Anas  rapporté ki Nabi  ti pé faire Qourbaani avant li faire namaz (Eid). Alors li fine gagne l’ordre pou faire namaz (Eid d’abord) et ensuite li faire Qourbaani".

 (Tafseer Jami-ul-Bayaan par At-Tabari)
Position hadice:
Ça hadice-là li ene hadice hassan.
Explication :
Allaamah At-Tabari fine amène ça hadice-là pou situé signification du verset 2 de Sourah 108 cote Allah Ta’ala dire :
"Alors faire namaz pou le plaisir de to Rabb et accomplir Nahr (Qourbaani)" (V2/S108).
D’après ça hadice-là, le namaz ki Allah Ta’ala pé ordonné pou faire c’est namaz Eid et Nahr signifié Qourbaani. D’après ça hadice-là, Rassouloullah  fine gagne l’ordre de coté Allah Ta’ala pou faire namaz Eid et faire Qourbaani. Donc namaz Eid et Qourbaani, tous les deux li waajib parceki ziska preuve du contraire, l’ordre Allah Ta’ala li waajib (obligé) pou exécuté.

Dans tafseer ça verset-là, ena encore ene l’opinion ki fine être rapporté par Hazrat Abdullah Bin Abbaas  et Hazrat Ali  selon laquelle وانحر signifié pose la main lors l’estomac dans namaz. Mais banne savants de tafseer pas fine considère ça l’opinion-là correcte. Coumsa même ena encore lezot l’opinion mais l’opinion ki paraite pli fort et pli approprié pou banne savants de tafseer, c’est l’opinion de banne ki dire ki وانحر signifié faire Qourbaani. Etant donné ki le verset li pas ça clair-là ki permette nou dire ki li catégorique en ceki concerne l'ordre de Qourbaani, nou pas capave qualifié Qourbaani de faraz. Nou donne ene degré ene ti pé moins ki faraz ki appelle waajib.

"على كل اهل بيت فى كل عام اضحاة وعتيرة هل تدرون ما العتيرة هى التى نسمونها الرجبية" (الترمذى)
Traduction:
Ena ene Qourbaani ek ene ‘Ateerah’ chaque l’année lors chaque famille dans ene la caze. Eski zotte conné Ateerah ki été ? C’est ça même ceki zotte appelle li ‘Rajabiyyah’. (Tirmizi)
Position hadice :
Imam Tirmizi (R) fine qualifié ça hadice-là de ene hadice hassan ghareeb. Al-Hafiz Bin Hajar Al-Asqalaani aussi fine considère sanad de ça hadice-là comme ene sanad solide.
Explication :
Le mot على li servi dans plusieurs sens en arabe. Parmi là-dans, li servi pou indique l’obligation. Donc d’après ça sens-là, Qourbaani et Ateerah li obligatoire chaque l’année. Ateerah c’est ça zanimau ki banne kaafir et banne moushrik ti pé faire zabah dans le mois de Rajab. C’était ene genre de service ki zotte ti pé faire au nom de zotte banne idoles. Et li paraite ki ça fine continué être pratiqué à tel point ki dans commencement l’Islam, banne Sahaba-e-Kiram ti pé pratique li. Mais cette fois ci au lieu faire li au nom de banne idoles couma zotte ti pé faire li avant l’Islam, zotte ti pé faire li au nom d’Allah Ta’ala.
Donc dans commencement, Qourbaani et Ateerah tous les deux ti banne pratiques obligatoires. Mais plutard Ateerah fine aboli et fine interdit. Selon ene hadice dans Sahih Boukhari, Rassouloullah  fine dire: "... ولا عتيرة..."
"Et na perna ‘Ateerah."
Par ça, banne Ulama fine comprend ki ‘Ateerah’ fine منسوخ (aboli). En ceki concerne Qourbaani perna aukene preuve ki ça fine aboli. Donc ça hadice-là li continué reste valable en ceki concerne l’obligation de Qourbaani.
D’après ça hadice-là, li paraite ki ene seul Qourbaani li sufi de la part de toute la famille dans ene la caze. Banne 'Oulama couma Imam Malik (R), Imam Shafi (R) fine prend li dans so sens directe couma li été. Pou Imam Abu Hanifa (R), ça li signifié le chef de la maison. C’est-à-dire li obligatoire lors la personne ki responsable de la famille dans ene la caze parceki d’ordinairement c’est le chef de la famille même ki ena le moyen. Si ene chef de la maison perna le moyen faire li, alors li pas obligé faire li parceki d’après le hadice Hazrat Abou Hourairah , li obligatoire lors seulement celui ki ena le moyen.

Dans interprète différents versets ou différents hadices ki paraite contradictoires, d’après principe, li très important pou essaye réconcilié entre zotte tanque capave parceki na perna aukene contradiction dans shariat et c’est ça même ene des banne preuves ki montré ki shariat li dans la vérité. Imam Abou Hanifah (R) fine interprète ça hadice-là dans ça façon-là au lieu ki li prend li dans so sens directe, zisse pou li pas contredire banne hadices ki montré ki ene Qourbaani li sufi pour acquitte ene seule dimoune de so obligation.

"عن ابى هريرة ان رسول الله  نهى عن العتيرة وكانت ذبيحة يذبحونها فى رجب فنهاهم عنها وامرهم بالاضحية" (البزار/مجمع الزوائد)
Traduction :
“(Hazrat) Abou Hourairah  rapporté qui Rassouloullah  fine interdit Ateerah. Et ça c’était sacrifice ene zanimau ki zotte ti pé faire dans le mois Rajab. Alors li fine empêche zotte de ça et li fine ordonne zotte pour faire Qourbaani.” (Al-Bazzaar/Majma’ouzzawa-id)
Position Hadice :
Dans sanad ça hadice-là ena ene Rawi nommé ابن لهيعة (Ibn Lahi-‘a). C’est ene Rawi ki so position li controversé chez banne savants de hadice. En principe hadice de ene Rawi pareille, li considéré comme ene hadice Hassan. Donc ça hadice-là li ene hadice Hassan ki capave servi comme ene preuve.
Explication : La pratique de Ateerah ki ti en vigueur dans ene certaine l’époque et ki ti déjà être ordonné dans commencement fine être interdit par Rassouloullah  finalement. Et dans so place, Rassouloullah  fine ordonne pou faire Qourbaani. L’ordre Rassouloullah  li ene kitchose ki bizin mette en pratique. D’après ça hadice-là, Rasouloullah  fine ordonne pou faire Qourbaani. Alors d'après principe, Qourbaani li bizin ene kikchose obligatoire. Et c'est ça même ki nou appelle li waajib.

Pendant combien jours capave faire Qourbaani?
"ان عبد الله بن عمر قال الا ضحى يومان بعد يوم الاضحى" (مؤطا الامام مالك)
“(Hazrat) Abdullah Bin ‘Oumar  fine dire : Qourbaani c’est deux jours après (le premier) jour Qourbaani.” (Mou’atta Imaam Malik)
Explication : Jour Baqrid c’est le premier jour Qourbaani. Après ça ena encore deux jours ki capave faire Qourbaani. Donc capave faire Qourbaani pendant trois jours. C'est-à-dire le 10eme, 11eme et 12eme jour de Zulhijjah. Etant donné ki Islamiquement parlant, nou jour li terminé quand soleil couché, alors le troisième jour de Qourbaani li pou terminé avec le couché du soleil de 12eme Zulhijjah. Dans ene hadice ki trouve dans Saheeh Boukhari et Saheeh Mouslim, Rassouloullah  fine dire :
"من كان ذبح قبل ان نصلى فليذبح مكانها اخرى ومن لم يكن ذبح حتى صلينا فلبذبح باسم الله (البخارى ومسلم)
“Celui ki fine faire zabah avant ki nou faire namaz (Eid), alors li bizin faire zabah ene l’autre (zanimau) dans so place. Celui ki pas ti encore faire zabah ziska ki nou fine faire namaz, alors li faire zabah lors nom Allah.” (Boukhari/Mouslim)
Dans ene l’autre hadice Rassouloullah  fine dire :
"من ضحى قبل الصلاة فانما ذبح لنفسه ومن ذبح بعد الصلاة فقد تم نسكه واصاب سنة المسلمين (البخارى ومسلم)
“Celui ki fine faire Qourbaani avant namaz (Eid), alors (couma dire) li fine faire Qourbaani pou so propre besoin. Et celui ki fine faire Qourbaani après, alors so Qourbaani fine complète et li fine mette en pratique correctement le principe de banne musulmans.”
(Boukhari/Mouslim)
Explication: Faire Qourbaani pou so propre besoin veut dire li pas ene Qourbaani ki fine faire avec l’intention de ibaadat. C'est ene Qourbaani ki fine faire avec l'unique l'intention pou consommé. Si jamais fine faire li aussi avec ene l’intention de Ibaadat aussi, alors li pas compté parceki li fine faire li avant so l’heure. Ene l’intention pareil li valable seulement quand fine faire li dans so l’heure. Et ça l’heure-là li commencé le jour Baqrid après ki fine fini faire namaz Eid. Alors l’heure Qourbaani li commencé jour Baqrid ou bien le 10eme Zulhijjah après ki fine fini faire namaz Eid. Si fine faire li avant ça, li pas compté. Bizin refaire li après. Et li terminé le 12eme Zulhijjah avec soleil couché. Selon ene hadice ki trouve dans Tabraani, Rassouloullah  fine dire :
"من ذبح قبل الصلاة فليست تلك الاضبية انما الاضحية ما ذبح بعد الصلاة ..."
“Celui ki fine faire zabah avant namaz (Eid), alors li pas ça Qourbaani-là. Qourbaani c’est necque ça (zanimau) ki fine faire zabah après namaz (Eid).”
Le hadice de Hazrat Abdullah Bin ‘Oumar  li ene hadice موقوف. C'est-à-dire li ene déclaration de ene Sahabi. Et ça Sahabi-là c’est Hazrat Abdullah Bin ‘Oumar . Mais malgré ça, li dans même niveau avec ene hadice مرفوع c'est-à-dire dans niveau ene déclaration ki Rassouloullah  même fine faire. Parceki ceki li fine dire c’est ene information ki ene dimoune pas capave conné par so la tête. C’est ene connaissance ki depanne lors “Wahi” (révélation).
D'après principe quand ene Sahabi déclare ene kitchose ki so connaissance li depanne lors wahi, alors li ena même capacité ene hadice ki Rassouloullah  fine dire.
Ceki Hazrat Abdullah Bin ‘Oumar  fine déclaré, li confirmé par Hazrat ‘Oumar , Hazrat Ali , Hazrat Anas  et Hazrat Abdullah Bin Abbaas . Et ça c'est l'opinion Imaam Abou Hanifah (R), Imaam Malik (R) et Imaam Ahmad (R).


Fatwa Hazrat Oumar 
"انما النحر فى هذه الثلاثة الايام (المحلى)
“Qourbaani c'est necque dans ça trois jours-là.” (Al-Mouhalla)

Fatwa Hazrat Ali 
"النحر ثلاثة ايام افضلها اولها" (المحلى)
“Qourbaani (li pendant) ça trois jours-là. Meilleur là-dans c’est le premier jour.”
(Al-Mouhalla)
Fatwa Hazrat Abdullah Bin Abbaas 

"ايام النحر ثلاثة ايام" (المحلى)
“Banne jours de Qourbaani c’est trois jours.” (Al-Mouhalla)


Fatwa Hazrat Abou Hourairah 

"الاضحى ثلاثة ايام" (المحلى)
“Qourbaani c’est trois jours” (Al-Mouhalla)


Fatwa Hazrat Anas 

"الاضحى يوم النحر ويومان بعده" (المحلى)
“Qourbaani c’est le يوم النحر (10eme Zulhijjah) et deux jours après ça.” (Al-Mouhalla)

p C'est-à-dire Qourbaani faire dans trois jours : 10eme, 11eme et 12eme jour de Zulhijjah.




Ene l’autre l’opinion


Selon ene l’autre l’opinion, Qourbaani li continué ziska 4eme jour ou bien ziska le 13eme jour de Zulhijjah. D’après ça l’opinion-là, au lieu 3 jours, Qourbaani capave faire pendant 4 jours : Le jour Eid plus 3 jours après Eid. Ça l’opinion-là li supporté par ene déclaration de Hazrat Abdullah Bin Abbaas  cote li dire :
"الاضحى ثلاثة ايام بعد يوم النحر"
“Qourbaani li continué pendant trois jours après le يوم النحر (Jour Eid).”

Position hadice et explication :

Dans so sanad ena ene rawi nommé طلحة بن عمرو الحضرمى (Talha Bin Amr Al-Hadrami) ki fine qualifié de ene rawi faible par Ibn Ma-ine, Abou Zur’ah et Darqutni. Donc c’est ene hadice faible. Par contre d'après le récit authentique ki fine rapporté de Hazrat Abdullah Bin Abbaas , ena seulement 3 jours de Qourbaani. Par exemple dans Ahkaam-ul-Qour’aan, Allaamah At-Tahaawi fine rapporte la déclaration de Hazrat Abdullah Bin Abbaas  avec ene sanad solide cote li dire :
"الاضحى يومان بعد يوم النحر"
“Qourbaani c’est deux jours après le يوم النحر (Jour Eid)”

Donc d'après ceki authentique, ena seulement trois de Qourbaani. Et ça récit cote li dire ki ena quatre jours Qourbaani, li pas authentique.

p Ena ene deuxième récit ki Allaamah Bin Hazm fine rapporté dans so Al-Mouhalla de Hazrat Abdullah Bin Abbaas  ki li fine dire :
"الايام المعلومات يوم النحر وثلاثة ايام بعده"

“الايام المعلومات c’est le يوم النحر (jour Eid) et trois jours après ça.”

Explication :

Dans Qour’aan-e-Kareem Allah Ta’ala adresse Hazrat Ibrahim  dans ça terme-là :
"واذن فى الناس بالحج يأتوك رجالا وعلى كل ضامر يأتين من كل فج عميق ليشهدوا منافع لهم ويذكروا اسم الله فى ايام معلومات على ما رزقهم من بهيمة الانعام ..." (سورة الحج آية ٢٧/٢٨)

“Annonce banne dimoune (l’obligation de) hajj. Zotte pou vine acote ou (c'est-à-dire dans ça lieu sacré-là) à pied et lors tout chameau ki fine maigri (par long parcours) ki pou vine depi banne l’endroit loin afin ki zotte capave assisté zotte banne l’avantage et zotte capave prend nom Allah dans banne jours précis lors certaines catégories zanimau ki Li fine accorde zotte.” (S22/V27-28)

Explication: Dans ça verset-là fine mentionne ايام معلومات ki signifié quelques jours spécifiques. D’après ça hadice-là, selon Hazrat Abdullah Bin Abbaas , ايام معلومات ou bien quelque jours spécifiques signifié le يوم النحر (jour Eid) et trois jours après Eid. Dans ça verset-là Allah Ta’ala fine ordonne pou prend so nom quand pé faire Qourbaani avec certaines catégories zanimau dans banne jours spécifiques. Et selon Hazrat Abdullah Bin Abbaas , ça banne jours spécifiques -là c’est 4 jours ou bien le jour de Eid et trois après Eid. Donc ça prouvé ki ena 4 jours de Qourbaani ki continué resté ziska le 13eme jour de Zulhijjah. Mais Allaamah Ibn Hazm ki fine mentionne ça hadice-là dans so المحلى (Al Mouhalla), li même li pas trop sur de ça hadice-là. Li ena parfaitement raison quand li dire li douté ki ça hadice-là fine ena confusion là-dans parceki selon Saheeh Al-Boukhari, d’après Hazrat Abdullah Bin Abbaas , ايام معلومات c’est les 10 jours de Zulhijjah. Et ايام معدودات ou bien quelques jours ki mentionné dans le verset ويذكروا اسم الله فى ايام معدودات ki signifié les jours de tashreeq. Les jours de tashreeq li reste ziska le 13eme jour de Zulhijjah. Ceki fine mentionné dans Saheeh Boukhari li pli authentique. Donc en présence ceki fine mentionné dans Saheeh Al-Boukhari et en présence banne hadice authentique ki dire ki d’après Hazrat Abdullah Bin Abbaas , Qourbaani reste seulement pendant 3 jours, li paraite bien difficile pou considère ceki Allaamah Bin Hazm fine rapporté. D’ailleurs ene l’époque ti empêché garde la viande Qourbaani plis ki trois jours. Au moins nou capave dire ki dans ça l’époque-là Qourbaani ti pé faire pendant 3 jours seulement parceki li pas logique ki ti gagne droit faire Qourbaani pendant 4 jours mais la viande Qourbaani pas capave gardé plis ki 3 jours. C'est-à-dire li pas possible ki la viande Qourbaani pas gagne droit gardé dans ene jour ki Qourbaani li permette. Ça prouvé ki Qourbaani ti gagne droit faire seulement pendant 3 jours et pas ti gagne droit garde la viande Qourbaani-là plis ki 3 jours. Mais l’ordre pou pas gagne droit garde la viande Qourbaani plis ki 3 jours fine abrogé et fine permette garde la quantité jours ene dimoune oulé. Quant à banne nombre de jours ki permette faire Qourbaani là-dans, ça fine continué reste pareil parceki perna narien ki dire ki ça fine abrogé. Banne récits ki prouvé ki peut-être ça fine capave abrogé, zotte pas dans ene niveau de l’authenticité ki capave servi zotte pou abroge banne récits ki bien authentique. En ceki concerne ibaadat, bizin toujours prend le coté ki ena pli boucou précaution. Donc li pli authentique et correcte et ena pli boucou précaution dans accepté seulement 3 jours de Qourbaani.
Hadice Hazrat Abou Hourairah  et Hazrat Abou Said Al-Khoudri 

"ان ايام التشريق كلها ذبح"
“Tous banne jours de Tashreeq (ena) Zabah (Qourbaani).”
Explication :

Le dernier jour de Tashreeq li reste ziska le 13eme jour de Zulhijjah. D’après ça récit-là li paraite ki Qourbaani li reste ziska le 13eme Zulhijjah au lieu le 12eme Zulhijjah.
Mais ena ene rawi nommé معاوية بن يحيى الصدفى (Mou’awiyah Bin Yahya As-Sadafi) dans so sanad. Ça rawi-là li ene rawi bien faible ki empêche prend ça hadice-là en considération. Apart ça, so sanad li ene sanad ki ena اضطراب (dilemme). Présence اضطراب dans ene sanad li ene indication ki le hadice pas fine bien rapporté. Ça hadice-là fine être qualifié ziska ene hadice موضوع aussi par Abou Hatim.

Ene récit pareil fine être rapporté de Hazrat جبير بن مطعم (Joubair Bin Mout’im ). Ça récit-là fine rapporté par plusieurs sanad mais ena ene recit là-dans ki de par so sens, li pareil couma le récit ki Hazrat Abou Hourairah  et Hazrat Said Al-Khudri  fine rapporté. Et ça aussi li faible. Donc le fait ki le délai de Qourbaani li duré ziska 4 jours, li basé lors banne récits ki bien faible. Si ene dimoune li postpone so Qourbaani ziska 4ieme jour, li risqué perdi so Qourbaani. Donc pas capave prend ene risque pareil lors banne récits ki bien faible.


Hadice Hazrat Abou Umamah 
"كان المسلمون يشترى احدهم الاضحية فيسمنها ويذبحها فى آخر ذى الحجة"
“Banne musulmans, ena des fois kikene parmi zotte ti pé acheté ene zanimau pou Qourbaani et ti pé engraisse li pou li faire li zabah dans la fin de Zulhijjah.”
Explication:

Imam Boukhari fine rapporte ça récit-là dans so Saheeh Al-Boukhari avec la formule suivante :
"كنا نسمن الاضحية بالمدينة وكان المسلمون يسمنون"
“Nou ti pé engraisse zanimau de Qourbaani dans Madinah et banne musulmans (aussi en général) ti pé engraissé.”

Dans ceki Imaam Boukhari fine rapporté, na perna ça boute ki dire ki zotte ti pé faire Qourbaani dans la fin de Zulhijjah. Ça laisse paraite ki ça boute enplis-là li ene morceau ki pas fondé. Ça supposition-là li confirmé par le fait ki Imam Ahmad aussi fine qualifié li de étrange. Li étrange parceki selon Imam Ahmad, li oppose ceki banne musulmans fine toujours adopté par l’unanimité.

Pou conclure, ena seulement trois jours de Qourbaani ki commencé apartir ki fine fini faire namaz Eid le 10eme Zulhijjah et li terminé avec le couché du soleil du 12eme Zulhijjah. Dans accepté li 3 jours ena pli boucou précaution parceki dans prolonge li à 4 jours, ena le risque faire Qourbaani dans ene jour en dehors banne jours de Qourbaani. En ceki concerne ibaadat, bizin toujours prend le coté ki ena pli boucou précaution. Donc d’après l’opinion pli correcte ki soutenir par banne preuves pli authentique, le nombre de jours ki capave faire Qourbaani c’est 3 jours. Et là-dans même ena pli boucou précaution.
Banne défauts dans ene zanimau ki empêche faire Qourbaani

"عن على ان النبى  نهى ان يضحى بعضباء الاذن والقرن" (ابو داؤد)

Traduction:

“(Hazrat) Ali () rapporté ki Nabi  fine empêche faire Qourbaani avec ene zanimau ki so zoreille fine coupé ou bien ki so corne fine cassé.” (Abou Dawood)

Position hadice:

Imam Tirmizi fine qualifié ça hadice-là de ene hadice Saheeh (authentique). Ça hadice-là li trouve dans le شرح معانى الآثار de Allaamah At-Tahaawi avec ene sanad passable et correcte.

Explication:

عضباء الاذن (Adbaa-ul-Uzoune) signifié ene zanimau ki so zoreille fine coupé.
Ki quantité li bizin coupé pou capave appelle li عضباء الاذن?
Selon ceki Imam Tirmizi et Allaamah At-Tahaawi fine rapporté de سعيد بن المسيب (Said Bin Al-Moussayab), ça terme-là li applique pou ene zanimau ki so la moitié ou plis ki la moitié zoreille fine coupé. Donc à la lumiere de ça définition-là, pas gagne droit faire Qourbaani avec ene zanimau ki so la moitié ou plis ki la moitié zoreille fine coupé.

“Zoreille coupé” dans ene zanimau li représente ene défaut. Pou gagne ene zanimau ki tout so l'organe correcte à cent pour cent et ki perna ditout défaut, li paraite pratiquement impossible. Exige ene tel qualité zanimau pou le besoin de Qourbaani, li couma dire pé dimane pou faire l'impossible. Li ene façon pou ferme la porte de Qourbaani.

Donc ena ene certaine quantité défaut ki tolérable. Normalement ça ene certaine quantité ki tolérable-là, li bizin pas boucou. Li bizin tigite même.

Ki appelle boucou et ki appelle tigite même?

D'après Hazrat Said Bin Al-Moussayab , boucou veut dire la moitié ou plis ki la moitié. Quant à Imam Abou Hanifah (R), li considère comme tolérable ziska 1/3. C’est-à-dire ene zanimau ki so zoreille coupé ziska 1/3, li passable et capave faire Qourbaani avec ça. Si li plis ki ça, pas capave faire Qourbaani.

D’après hadice ene personne li ena droit faire testament ziska 1/3 so du bien. Ça quantité-là li autorisé quand même ça fine qualifié de boucou par Rassouloullah . Imam Abou Hanifah (R) fine base li lors ça même hadice pou différencié entre tigite et boucou. D’après hadice, 1/3 li boucou mais li ene quantité ki capave toléré. Alors à la lumiere de ça hadice-là, ene coupé ziska 1/3 dans zoreille ene zanimau Qourbaani, li tolérable. Astere nou ena deux l'opinion: Ene dire capave toleré ziska 1/3 et ene l'autre dire li tolerable ziska moins ki la moitié. Tres evidemment dans accepté 1/3 comme tolerable, ena pli boucou precaution. Probablement c’est ene de banne raisons pou laquelle fine adopté ça même l’opinion comme l’opinion officielle. Ça montré ki pas capave faire Qourbaani avec ene zanimau ki so zoreille li coupé plis ki 1/3. Coumsa même li pas permette faire Qourbaani avec ene zanimau ki perna zoreille ditout.

Ene zanimau ki so corne cassé



Dans ça hadice-là fine empêche faire Qourbaani avec ene zanimau ki so corne fine cassé. Si nou dire ki couma عضباء الاذن veut dire ene zanimau ki so la moitié ou plis ki la moitié zoreille fine coupé, alors عضباء القرن aussi pou signifié ene zanimau ki so la moitié ou plis ki la moitié corne fine cassé. Donc si nou prend li coumsa, alors pas pou gagne droit faire Qourbaani avec ene zanimau ki so la moitié ou plis ki la moitié corne fine cassé. Mais d’après la version de ça hadice-là ki trouve dans At-Tahaawi, Said Bin Al-Mousayyab fine explique seulement عضباء الاذن. Li pas fine interfère à aukene moment avec عضباء القرن.

Ki quantité li tolérable et ki quantité li pas tolérable?


Astere ki quantité li tolérable et ki quantité li pas tolérable, ça nou bizin cherche ça ailleurs. Selon ene hadice authentique ki trouve dans At-Tahaawi, ene personne fine dimane Hazrat Ali  apropos ene zanimau ki so corne fine cassé. En réponse Hazrat Ali  dire li ki perna aukene problème là-dans.

Hadice de Nabi  pé montré ki ene zanimau ki so corne fine cassé, pas gagne droit faire Qourbaani avec ça et Hazrat Ali  pé dire ki perna aukene problème dans faire Qourbaani avec ene zanimau ki so corne fine cassé. Ça amène nou pou comprend ki ena certaine qualité cassé ki tolérable et ena certaine qualité ki pas tolérable.

D’après ene hadice dans Abou Dawood, Rassouloullah  fine empêche pou faire Qourbaani avec مستأصلة (Mousta’swalah).
مستأصلة (Mousta’swalah) C’est ene zanimau ki so corne fine cassé depi dans so racine. Ça montré ki ene qualité cassé ki empêche faire Qourbaani c’est ceki fine cassé depi dans so racine. Quant à ene corne ki fine cassé depi là-haut racine, ça li pas ene défaut ki empêche faire Qourbaani couma ça pé prouvé par fatwa ki Hazrat Ali  fine donné.

Ene corne ki cassé depi dans racine, li ene défaut dans zanimau parceki normalement ene corne ki casse dans ça façon-là li affecté la cervelle. Donc ene corne ki casse depi là-haut, li pas ene défaut. Alors li pas empêche faire Qourbaani. Coumsa même ene zanimau ki perna ditout corne, ça aussi capave faire Qourbaani avec li.

Conclusion:

1. Ene zanimau ki perna zoreille ditout ou bien ki so zoreille fine coupé plis ki 1/3, pas capave faire Qourbaani avec ça.

2. Pas gagne droit faire Qourbaani avec ene zanimau ki so corne fine cassé depi dans so racine.

3. Par contre ene zanimau ki perna corne ou bien pencore ena corne ou bien ki so corne fine cassé depi là-haut, capave servi pou faire Qourbaani.

4. La queue aussi li ene l’organe important dans ene zanimau. Ene zanimau ki so la queue fine coupé, li pou tolérable ziska 1/3. Si li fine coupé plis ki 1/3, li pas pou permette faire Qourbaani avec ça zanimau-là.

Hadice Hazrat البراء بن عازب (Al-Baraa Bin ‘Azib )
اربع لا تجوز فى الاضاحى العوراء بين عورها والمريضة بين مرضها والعرجاء بين طلعها والكبيرة التى لا تنقى
(ابو داؤد)
Traduction:

(Rassouloullah  fine dire) :

Ena 4 qualités zanimau ki pas permette dans Qourbaani :-

1. Ene zanimau ki borgne dans ene façon bien évidente,

2. Ene zanimau ki bien malade,
3. ene zanimau ki bien boiteux et

4. Ene vieux zanimau ki maigre à tel point ki perna la moelle dans so banne lezos.

 (Abou Dawoud)

Position hadice :

Hazrat البراء بن عازب (Al-Baraa Bin ‘Azib ) fine rapporte ça hadice-là ki qualifié de ene hadice authentique par Imaam Tirmizi.

Explication :

Ça hadice-là montré ki ça banne défaut-là zotte toléré dans ene zanimau Qourbaani à ene certaine degré. Quand ça li vine dans ene degré pli fort, à ce moment-là pas capave servi pou faire Qourbaani. Dans le hadice fine appelle ça degré pli fort-là بين (bayyine) ki signifié ene kitchose clair et évident. Dans situé ça degré ki appelle بين ou bien évident-là, banne ‘Oulama fine ena divergence.

D’après certaine ‘Oulama, بين exprime ene degré de 50 pour cent ou plis ki 50 pour cent. Donc d'après ça banne 'Oulama-là, ene defection li tolerable ziska moins ki 50 pour cent. Selon ene l’autre groupe, ça li exprime ene degré de plis ki 33 pour cent. Donc d'après ça groupe-là, ene défection li tolérable ziska 33 pour cent. Quand li dépasse ça degré-là, li vine بين. Etant donné ki ça 2eme là ena pli boucou précaution, fine adopté li comme l’opinion officielle. Selon ça l’opinion-là pas pou gagne droit faire Qourbaani avec ene zanimau ki so vue fine affecté de plis ki 33 pour cent. Par cela li clair ki ene zanimau ki borgne ou aveugle pas pou capave servi li pou Qourbaani. Coumsa même pas capave servi ene zanimau malade pou faire Qourbaani couma ene zanimau ki près pou mort.

Ene zanimau boiteux ki pas capave servi dans Qourbaani, c’est ene zanimau ki pas capave utilise so ene la patte ditout. Li marche lors seulement trois la patte. Mais si li boiteux ene quantité ki pas empêche li pose so la patte enbas quand li pé marché, alors ça quantité-là li passable et tolerable pou le besoin de Qourbaani.

Ene zanimau ki maigre à coze vieillesse ou acoze ki li fine mal nourri à tel point ki so la moelle fine sec dans so banne lezos, pas capave servi pou faire Qourbaani.

Qourbaani avec ene zanimau pincé

"ان رسول الله  كان اذا اراد ان يضحى اشترى كبشين عظيمين سمينين اقرنين املحين موجوئين" (ابن ماجه)
Traduction:

"Quand Rassouloullah  ti pé décide faire Qourbaani, li ti pé acheté deux moutons gros, gras, ki ena corne, de couleur blanc ki nuancé avec couleur noir et ki pincé." (Ibn Majah)

Position hadice :

Dans Sounan Ibn Majah, ça hadice-là fine rapporté par Hazrat Aisha  et Hazrat Abou Hourairah . Shawkaani fine qualifié ça hadice-là de ene hadice faible acoze présence ene rawi nommé عيسى بن عبد الرحمن بن فروة (Iça Bin Abdurrahmaan Bin Farwah) dans so sanad. Mais quand nou guette le sanad de Ibn Majah, nou pas trouve aukene rawi de ça nom-là. Coumsa même dans le sanad de Mousnad Ahmad aussi, na perna aukene rawi de ça nom-là. Donc le hadice de Ibn Majah, li ene hadice Saheeh (authentique). Et ceki Shawkaani fine dire, c’est ene confusion de so part.

Explication :
موجوء (Maujou) c'est ene zanimau ki fine faire وجاء (Wijaa) avec li. Et وجاء signifié neutralise la fonction de testicule par enlève li ou par crase li. موجوء c'est ene zanimau ki so testicule fine enlevé ou bien fine crasé. D'après ça hadice-là, ene zanimau ki fine être stérilisé par crase so testicule, li permette pou faire Qourbaani. Coumsa même ene zanimau ki so testicule fine enlevé aussi capave faire Qourbaani. Ça li paraite ene défaut mais c'est ene défaut ou manquement ki faire boucou du bien parceki ça li aide ça zanimau-là grossi et engraissé pli bien et li faire so la chaire vine pli goûteux. Donc Shariat fine tolere ene ti manquement vis-à-vis ene grand l'avantage.


Qourbaani ene zanimau ki perna le dent
عن طاؤس قال فى الهتماء يضحى بها (تلخيص الحبير)
Traduction:

(Hazrat) Twa-ouse dire capave faire Qourbaani avec ene zanimau ki perna le dent.
(Talkheesul-Habeer)
Explication:
Ene zanimau ki perna le dent ditout appelle li هتماء (Hatmaa). Quant à ثرماء (Tharma) c'est ene zanimau ki perna ene parti le dent. Li paraite ki le dent li pas ene parti ki essentiel dans ene zanimau d'après Hazrat Twa-ouse. C'est pou cela ki so l'absence d'après Hazrat Twa-wouse, li pas ene défaut dans ene zanimau. Donc ene zanimau ki perna le dent ditout d'après li, capave servi pou faire Qourbaani. D'après banne Fouqaha couma Imam Abou Hanifah (R) et Imam Abou Yousouf (R), le dent li ene parti essentiel dans ene zanimau en sorte ki so l'absence li ranne ça zanimau-là défectueux en ceki concerne Qourbaani. Le dent dans ene zanimau li essentiel parceki li aide ene zanimau pou mangé avec facilité. Donc ene zanimau ki perna ditout le dent, li supposé pas bien nourri. Alors li ene défaut ki empêche servi li pou Qourbaani. Couma ça pas permette, coumsa même ene zanimau ki so majeur parti le dent fine tombé aussi pas permette. Donc ceki permette c'est ene zanimau ki ena tous so le dent ou bien ki ena la plupart le dent.
Qourbaani avec ene zanimau ki fou
عن الحسن قال لا باس ان يضحى بالثولاء (تلخيص الحبير)
Traduction:

 (Hazrat) Hassan (Al-Basri) dire:

Perna narien de mal dans faire Qourbaani avec ene zanimau ki fou. (Talkheesul-Habeer)

Explication:

Ene zanimau ki fou li ene zanimau ki capave servi pou faire Qourbaani parceki c'est ene défaut ki tolérable. A moins si ça empêche zanimau-là mangé boire, à ce moment-là li pas pou permette. La folie dans ene zanimau ki empêche li mangé li ene défaut parceki inévitablement ça pou faire ça zanimau-là périr. Couma dire li ene zanimau ki pé alle mort. Ene zanimau pareil pas capave faire Qourbaani avec li. La déclaration de Hazrat Hassan Al-Basri li appliqué pou ene zanimau ki so la folie pas empêche li mangé.

Takbeerat Tashreeq

"واذكروا الله فى ايام معدودات ..." (۲۰۳/ سورة البقرة)
Traduction:

"Prend nom Allah Ta'ala pendant quelque jours precis …" (Sourah Baqarah Verset 203)

D'après Hazrat Abdullah Bin Abbaas , ايام معدودات ou bien ça quelque jours ki fine gagne l'ordre pou faire zikrullah là-dans, c'est ايام التشريق.
تشريق signifié tranche la viande en longue-longue morceau pou mette li sec dans soleil.
ايام التشريق c'est banne jours ki zotte ti pé tranche la viande Qourbaani en longue-longue morceau pou mette li sec dans soleil. Ça ti pé duré depi jour Qourbaani ziska le 13eme jour de Zulhijjah. Le Sheikh de banne Sheikh et le célèbre savant Abou Bakr Ibnul Arabi (R) dire:

"قد اجمع فقهاء الامصار والمشاهير من الصحابة والتابعين رضى الله عنهم على ان المراد به التكبير لكل احد وخصوصا فى اوقات الصلوات فيكبر عند انقضاء كل صلاة كان المصلى فى جماعة او وحده يكبر تكبيرا ظاهرا فى هذه الايام"
Traduction:

"Banne فقهاء (juristes) dans banne la ville, banne Sahaba et banne Tabeines bien renommé zotte unanime lors le fait ki ça signifié faire takbeer ki applique lors tout un chacun et ça applique surtout dans banne l'heures namaz cote li bizin faire takbeer après avoir termine chaque namaz. Ene mouswalli ki faire namaz avec jamaate ou bien li faire li tout seul, bizin faire ene zikr fort et ouvertement dans ça banne jours-là."

Allaamah Al-Qartabi dire:
"ولا خلاف بين العلماء ان الايام المعدودات فى هذه الآية هى ايام منى وهى ايام التشريق" (تفسير القرطبى)

Traduction:
"Perna aukene divergence parmi banne 'Oulama ki ايام معدودات (quelque jours) ki mentionné dans le verset, c'est banne jours de Mina (c'est-à-dire quelque jours ki banne hajis reste dans Mina) et ça banne jours-là appelle jours de tashreeq."

D'après Sheikh Mouhayyudeen Ibnul 'Arabi (R) et le célèbre Moufassir Allaamah Al-Qartabi, banne jours dans lesquels fine gagne l'ordre pou faire Zikrullah, c'est banne jours de tashreeq.

D'après le verset, ena ene zikr ki Allah Ta'ala pé ordonne nou pou faire dans ça banne jours-là. Normalement nou supposé reste tout le temps dans zikrullah. Si malgré ça, fine gagne l'ordre pou faire zikrullah pendant ça quelques jours-là, li bizin ene zikr impé spécifique et particulier. Al-Marwazi fine rapporté ki selon Yahya Bin Katheer, ça signifié faire takbeer après banne namaz pendant banne jours de tashreeq. عكرمة dire ki le zikr dans le verset signifié faire zikr pendant banne jours de tashreeq, c'est-à-dire lire:
"الله اكبر الله اكبر لا اله الا الله والله اكبر الله اكبر ولله الحمد" après banne namaz.


La formule de takbeer

D'après ene hadice ki trouve dans Mouswannaf Ibn Abou Shaibah et ki fine qualifié de authentique, ابو الاحوص (Aboul Ahwas) dire:
انه كان يكبر ايام التشريق "الله اكبر الله اكبر لا اله الا الله والله اكبر الله اكبر ولله الحمد" (مصنف ابن ابى شيبة)
"Li (c'est-à-dire Hazrat Abdullah Bin Mas'oud ) ti pé faire takbeer dans banne jours de tashreeq avec la formule "الله اكبر الله اكبر لا اله الا الله والله اكبر الله اكبر ولله الحمد"."
(Mouswannaf Ibn Abou Shaibah)
Explication:

Ça montré ki l'ordre faire zikrullah ki fine gagné dans le verset pendant quelque jours signifié faire takbeer avec la formule الله اكبر ... après chaque namaz pendant banne jours de tashreeq. Banne jours de tashreeq zotte resté ziska 13eme jour de Zulhijjah. Le dernier namaz dans ene jour c'est le namaz assar. Donc fine gagne l'ordre dans ça verset-là pou continué faire ça zikr spécifique-là avec la formule الله اكبر ... après chaque namaz ziska après namaz assar de 13eme Zulhijjah.

La pratique Hazrat Abdullah Bin Abbaas 
"عن ابن عباس انه كان يكبر من غداة عرفة الى صلاة العصر من آخر ايام التشريق" (الحاكم)
Traduction:

Fine rapporté à propos (Hazrat Abdullah) Bin Abbaas () ki li ti pé faire takbeer depi (namaz) fajar de 'Arafah (9eme Zulhijjah) ziska namaz assar du dernier jour de tashreeq (13eme Zulhijjah)." (Al-Hakim)

Position hadice:

Ça hadice-là fine qualifié de ene hadice Saheeh (authentique) par Al-Hakim. Allaamah Az-Zahabi aussi fine approuve ceki Al-Hakim fine déclaré. Donc c'est ene hadice authentique d'après Al-Hakim et Allaamah Az-Zahabi.
Explication:

Ça montré ki le takbeer après chaque namaz, li commencé apartir namaz fajar de 9eme Zulhijjah et li resté ziska après namaz assar de 13eme Zulhijjah.

Ibn Qudamah dire dans so Al-Mughni:
"ولنا ما روى جابر ان النبى صلى الله عليه وسلم صلى الصبح يوم عرفة واقبل علينا فقال "الله اكبر الله اكبر" ومد التكبير الى العصر من آخر ايام التشريق اخرجه الدارقطنى من طرق وفى بعضها الله اكبر الله اكبر لا اله الا الله والله اكبر ولله الحمد ولانه اجماع الصحابة رضى الله عنهم روى ذلك عن عمر وعلى وابن عباس وابن مسعود ..."
Traduction:
"Et nou preuve ceki (Hazrat) Jabir () fine rapporté ki Nabi  fine faire namaz fajar jour 'Arafah et li fine vire dans nou direction et fine dire: Allahou Akbar, Allahou Akbar. Et li fine prolonge takbeer ziska namaz assar de dernier jour de tashreeq.
Ad-Darqutni fine rapporte ça avec plusieurs sanad. Dans certaine sanad li rapporté avec la formule: Allahou Akbar, Allahou Akbar, La-ilaha illalahou Wallahou Akbar Wa lillahil Hamd."
Et parceki ça c'est ijma de banne Sahaba (). Ça pratique-là fine aussi être rapporté de (Hazrat) 'Oumar (), (Hazrat) Ali (), (Hazrat Abdullah) Bin Abbaas () et (Hazrat Abdullah) Bin Mas'oud () …" (Al Moughni par Ibn Qoudamah)

Le hadice ki fine rapporté de Nabi  lors ça sujet-là c'est banne hadice faibles de par zotte sanad d'après banne savants de hadice. Mais l'ijma de banne Sahaba-e-Kiraam lors contenu de ça hadice-là li ene indication ki ça hadice-là li ene hadice fondé et correcte de par so sens.

Kikene fine dimane Imam Ahmad Bin Hambal lors ki hadice li fine base li pou dire ki ena takbeer pou faire après chaque namaz depi namaz fajar de 'Arafah ziska namaz assar du dernier jour de tashreeq. Lors ça Imam Ahmad (R) fine faire ressortir ki li fine base li lors اجماع (consensus).

La pratique Hazrat Ali 
"عن على رضى الله عنهم انه كان يكبر بعد صلاة الفجر يوم عرفة الى صلاة العصر من آخر ايام التشريق ويكبر بعد العصر" (مصنف ابن ابى شيبة)
Traduction:

Rapporté de (Hazrat) Ali () ki li ti pé faire takbeer après namaz fajar le jour de 'Arafah ziska namaz assar du dernier jour de tashreeq. Et li li ti pé faire takbeer après (ça jour-là so) namaz assar aussi." (Mouswannaf Ibn Abou Shaibah)

Position hadice:

Allaamah Ibn Hajar (R) fine qualifié ça hadice-là de ene hadice authentique dans so Ad-Diraayah. Al-Hakim aussi fine qualifié ça hadice-là de ene hadice authentique et ça fine approuvé par Allaamah Az-Zahabi aussi. Selon la version de Al-Mustadrak, li dire:
"كان على يكبر بعد صلاة الفجر غداة عرفة ثم لا يقطع حتى يصلى الامام من آخر ايام التشريق ثم يكبر بعد العصر"
Traduction:

"Hazrat Ali  ti pé faire takbeer après namaz fajar dans le matin le jour de 'Arafah. Et après ça li pas ti pé arrêté ziska ki Imam faire namaz le dernier jour de tashreeq. Et puis ça li ti pé faire takbeer après namaz assar aussi."
Hadice Hazrat Abdullah Bin Mas'oud 
"عن عمير بن سعيد قال قدم علينا ابن مسعود فكان يكبر من صلاة الصبح يوم عرفة الى صلاة العصر من آخر ايام التشريق" (المستدرك)
Traduction:
'Oumar Bin Said rapporté et li dire:
"(Hazrat Abdullah) Bin Mas'oud () fine vine acote nou. Alors li ti pé faire takbeer apartir namaz fajar le jour 'Arafah ziska namaz assar du dernier jour de tashreeq." (Al-Moustadrak)
Position hadice:
Al-Hakim fine qualifié li de ene hadice authentique. Et ça fine approuvé par Allaamah Az-Zahabi aussi.
Allaamah Ibn Hajar Al-Asqalaani dire ki perna aukene hadice ki fine rapporté dans ene façon authentique de Nabi  lors ça sujet-là. Ceki fine être rapporté dans ene façon pli authentique de la part banne Sahaba, c'est ceki fine être rapporté de Hazrat Ali  et Hazrat Abdullah Bin Mas'oud  ki ça takbeer-là li commencé apartir namaz fajar de 'Arafah ziska dernier jour de Mina. Ça veut dire ki hadice Hazrat Ali  et Hazrat Abdullah Bin Mas'oud  zotte authentique d'après Allaamah Ibn Hajar Al-Asqalaani aussi.

La pratique Hazrat 'Oumar 
"عن عبيد بن عمير قال كان عمر بن الخطاب يكبر بعد صلاة الفجر من يوم عرفة الى صلاة الظهر من آخر ايام التشريق" (المستدرك)
Traduction:
Ubaid Bin Umair rapporté ki (Hazrat) 'Oumar Bin Al-Khattaab () ti pé commence faire takbeer après namaz fajar le jour 'Arafah ziska namaz Zohar du dernier jour de tashreeq."
(Al-Moustadrak)
Position hadice:
Al-Hakim fine qualifié ça hadice-là de ene hadice saheeh (authentique) et ça fine approuvé par Allaamah Az-Zahabi aussi.
Explication:

D'après ça hadice-là, li paraite ki Hazrat 'Oumar  ti arrête faire takbeer lors 13eme Zulhijjah après namaz zohar même au lieu continué li ziska namaz assar de ça jour-là. Mais d'après banne savants, ça signifié ceki li fine faire pendant ki li fine reste dans Mina. C'est-à-dire dernier namaz ki li fine faire dans Mina, c'était namaz zohar. Tanque ki li ti reste dans Mina, li ti continué faire takbeer. Quant à namaz assar, li ti faire li en dehors Mina. En principe li fine bizin faire li après assar aussi mais capave le rawi pas ti ensemble là-bas et li pas fine témoigne ça. Donc li fine rapporte ceki li conné et ceki li fine témoigné.

Coumsa même nou ena ene hadice ki trouve dans Mouswannaf Ibn Abou Shaibah et ki fine qualifié de ene hadice authentique par Allaamah Bin Hajar Al-Asqalaani dans so Ad-Diraayah. Selon ça hadice-là, Al-Aswad rapporté ki Hazrat Abdullah Bin Mas'oud  ti faire takbeer après namaz fajar le jour de 'Arafah ziska namaz assar de يوم النحر (10eme jour de Zulhijjah). Mais malgré ki banne rawi (narrateurs) dans so sanad zotte banne rawi authentique, banne 'Oulama fine qualifié ça de ene hadice شاذ (irrégulier et isolé) parceki li en contradiction avec la pratique de la majorité banne Sahaba-e-Kiraam. D'ailleurs nou ena ene l'autre hadice authentique ki trouve dans Al-Moustadrak de Al-Hakim. Selon ça hadice-là, Hazrat Abdullah Bin Mas'oud  ti pé faire li ziska namaz assar du dernier jour de tashreeq.
Couma nou conné, la majorité banne Sahaba ti faire li ziska namaz assar du 13eme Zulhijjah. Coumsa même selon le Al-Moustadrak de Al-Hakim, Hazrat Abdullah Bin Mas'oud  aussi ti faire li pareil couma la majorité ti faire. Alors li paraite pli correct pou prend ça hadice-là parceki li faire li vine ensemble avec la majorité. Surtout quand ena la possibilité ki le rawi ki fine rapporte moins ki ça, fine capave rapporte seulement ceki li témoigné. Donc nou pas capave donne li priorité lors ça rawi ki fine témoigne plis ki li parceki celui ki conne plis ena priorité lors celui ki conne moins. Ça amène nou pou conclure ki le hadice selon lequel li ti arrête takbeer lors 10eme Zulhijjah après namaz assar, li ene hadice isolé ki pas capave être considéré.
Divergence entre Imam Abu Hanifah (R) et so deux zélèves Imam Abou Yousouf (R) et Imam Mouhammad (R)
D'après Imam Abou Hanifah (R), takbeer li commencé apartir namaz fajar le jour de 'Arafah et li resté ziska le lendemain namaz Assar.
Argument ki capave avancé de la part Imam Abou Hanifah (R), c'est ki la pratique faire zikr à haute voix li ene façon ki conte le principe enseigné par Qour'aan-e-Kiraam pou faire zikr. Allah Talala dire dans Qour'aan-e-Kareem:
"واذكر ربك فى نفسك تضرعا وخيفة ودون الجهر من القول ..."
"Et pense ou Rabb dans ou le cœur par supplié (li) et avec la frayeur ou avec ene la voix relativement moins fort …" (S7 /V205)
Coumsa même Allah Talala dire dans Sourah 7 verset 55:
"ادعوا ربكم تضرعا وخفية ..."
"Invoque ou Rabb avec la frayeur et discrètement …"
D'après ene hadice ki trouve dans ابو يعلى, Nabi  fine dire : خير الذكر الخفى c'est-à-dire meilleur zikr c'est le zikr ki faire doucement. Selon ene l'autre hadice ki trouve dans Sahih Boukhari, Rassouloullah  fine dire:
"... اربعوا على انفسكم فانكم لا تدعون اصم ولا غائبا انه معكم انه سميع قريب"
Traduction:
"Pitié ou même (et pas faire zikr fort) parceki zotte pas pé invoque ene ki sourde ou bien ene ki absent. Certainement (Allah Ta'ala) li ensemble avec ou. Sans doute li tanne tout et li près."
A la lumière de tous ça-là, Imam Abou Hanifah (R) fine qualifié faire zikr à haute voix de ene bid'ah. Ça principe-là li applique pou tout qualité zikr. Mais cote nou gagne preuve ki li permette, alors ça quantité-là et ça qualité-là pou permette. Concernant takbeer de tashreeq, nou ena ene hadice cote Nabi  fine dire:
"ما من ايام اعظم عند الله ولا احب الى الله العمل فيهن من ايام العشر فاكتروا فيهن من التحميد والتهليل والتكبير"
Traduction:
"Perna aukene jour ki pli valeureux au près d'Allah ni kit jour cote banne actions zotte pli appréciable au près d'Allah ki les dix jours (de commencement Zulhijjah). Donc faire tahmeed (Alhamdoulillah), tahleel (Laa-ilaaha illalahou) et takbeer (Allahou Akbar) abondamment dans ça banne jours-là." (Tabraani)
Ça hadice-là capave servi li comme ene indication ki la pratique de faire zikr à haute voix pendant ça 10 jours-là li ene pratique exceptionnelle ki pas couvert par le principe général. C'est-à-dire pas seulement li permette mais li waajib pou faire takbeer fort pendant tous les dix jours. Mais personne parmi banne Sahaba-e-Kiraam pas fine pratique li avant le 9eme Zulhijjah. Ça li ene indication ki zotte unanime ki le verset ou bien le hadice li pas applique lors banne jours avant le 9eme Zulhijjah. C'est necque après le namaz fajar de 9eme Zulhijjah ki nou appelle jour 'Arafah ki zotte commence faire takbeer. Astere dans 10 jours ki ti gagne l'ordre pou faire zikr, fine reste deux jours ki commencé apartir namaz fajar de 9eme Zulhijjah et terminé lors namaz Assar de 10eme Zulhijjah. Donc Imam Abou Hanifah (R) fine base li lors ça hadice-là et lors consensus de Sahaba-e-Kiraam pou dire ki le takbeer tashreeq li commencé à partir namaz fajar de 9eme Zulhijjah ki terminé lors namaz Assar du lendemain. C'est-à-dire namaz assar jour Baqr-Eid.

Quant à banne jours après le 10eme Zulhijjah, ena divergence entre banne Sahaba-e-Kiraam. Pou Imam Abou Hanifah (R), li paraite trop risquant pou autorise faire takbeer à haute voix après le 10eme Zulhijjah parceki banne preuves ki autorise ça, zotte pas assez solide ki permette interfère avec le principe établi de faire zikr doucement. D'après li, le principe établi par Qour'aan et hadice concernant la pratique de zikr doucement li trop fort pou capave être modifié par banne preuves ki faire l'objet de divergence entre banne Sahaba-e-Kiraam. Donc li fine préfère plutôt change manière faire takbeer dans le reste jours ki au lieu interfère avec le principe établi par modifié li lors la base banne données ki pas assez solide.

Selon le Mouswannaf Ibn Abou Shaibah, Al-Aswad rapporté:
"كان عبد الله يكبر من صلاة الفجر يوم عرفة الى صلاة العصر من يوم النحر ..." (مصنف ابن ابى شيبة)
"(Hazrat) Abdullah (Bin Mas'oud ) ti pé faire takbeer apartir le namaz fajar du jour de Arafah ziska namaz assar du Jour de "Nahr" (Baqr Eid)." (Mouswannaf Ibn Abou Shaibah)
C'est ene hadice ki fine qualifié de authentique par Allaamah Bin Hajar Al-Asqalaani dans so Ad-Diraayah et par الزيلعى aussi. Probablement ça aussi fine capave aide et influence Imam Abou Hanifah (R) dans donne so verdict.

Quant à Imam Abou Yousouf (R) et Imam Mouhammad (R), zotte fine considère la pratique de banne Sahaba-e-Kiraam comme ene preuve assez solide ki fine permette zotte dire ki takbeer tashreeq li terminé lors namaz assar le 13eme jours de Zulhijjah.
Pou les deux célèbres Imam, fine ena divergence entre banne Sahaba-e-Kiraam concernant faire takbeer après le 10eme Zulhijjah. Dans ene situation pareil, zotte ti ena deux choix:

1. Soit zotte considère preuve banne ki dire li termine lors namaz assar le 10eme Zulhijjah comme pli solide, ou bien
2. Zotte préfère adopté le maximum au lieu prend le risque néglige ceki peut-être ti capave waajib.

Imam Abou Yousouf (R) et Imam Mouhammad (R) fine prend précaution pou pas néglige kitchose ki ti capave waajib. Et Imam Abou Hanifah (R) fine prend précaution pou pas casse ene principe établi lors la base ene preuve ki pas assez solide. Chakene ena so raison et chakene paraite bien plausible dans so façon analyse. Mais banne 'Oulama fine donne fatwa et verdict lors l'opinion et conclusion de Imam Abou Yousouf et Imam Mouhammad (R). C'est-à-dire d'après l'opinion ki fine adopté comme ene verdict officiel, takbeer tashreeq li commencé à partir namaz fajar de 9eme Zulhijjah et li terminé lors namaz assar du 13eme Zulhijjah. En tout li faire 23 namaz.



Par Mufti M.R.Meerun

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