Tuesday, October 6, 2009

Le vrai goût de Imaan

ثلاث من كن فيه وجد حلاوة الايمان :ان يكون الله ورسوله احب اليه مما سواهما وان يحب المرأ لا يحبه الا لله وان يكره ان يعود فى الكفر كما يكره ان يقذف فى النار
(البخارى )

Celui ki ena trois qualités dans li, li pou gagne la (vrai) douceur de Imaan:
1. Ki Allah et so Rasoul (s.a.w) li cher à li plis ki tout kitchose,
2. Ki li ena ene qualité l'amitié avec ene dimoune ki li content li zisse acoze Allah Ta'ala, 
3. Ki li détesté pou retourne dans Kufr pareil couma li détesté l'idée pou tombe dans du feu.
Explication:
حلاوة الايمان veut dire la douceur de Imaan. Nabi  fine compare Imaan avec nourriture ki nou consommé pou montré ki Imaan aussi li ena ene goût couma banne nourriture ena goût. Mais ena des fois, ene dimoune li pas gagne le goût réel de ceki li pé mangé quand li malade et so la bouche gâté. Coumsa même quand ene dimoune li malade spirituellement, li pas gagne le vrai goût de Imaan et de banne ibaadat en général. Dans ça hadice-là, Rassouloullah  fine attire nou l'attention vers banne qualités ki nou bizin inculqué et développé dans nou pou nou gagne le vrai goût de Imaan.

حب عقلى   et    حب طبعى         Content ene kitchose, li vine dans deux façons:
Nou content ene kitchose acoze ki li satisfaire nou désir et nou capave gagne ene plaisir là-dans. Par exemple nou content bon menu, joli la caze, joli l'habillement etc. Dans content ça banne kitchose-là, nou pas bizin faire aukene zeffort. Li vine par li même. Ça façon content ene kitchose-là appelle حب طبعى.
Et parfois nou content ene kitchose zisse acoze ki nou trouve nou l'avantage là-dans malgré ki nou capave pé subir ene certaine genre de difficulté aussi. Par exemple ene médicament ki bien amer. Normalement ene dimoune li pas content ene tel médicament. Mais malgré ça li dérangé li alle la pharmacie, li acheté li et li pèse néné li boire li avec boucou difficulté. Li accepté faire tout ça-là zisse acoze so la santé. Ça façon content ene kitchose appelle li حب عقلى.
حب عقلى  li pas vine par li même. Bizin faire zeffort et donne de peine pou ça vine dans ou. Dans le hadice, c'est ça même genre de l'amitié ki fine être recommandé pou inculqué pou Allah Ta'ala et so Rasoul (s.a.w).

Ki veut dire content Allah Ta'ala et so Rasoul (s.a.w) plis ki tout kitchose?

Content Allah Ta'ala plis ki tout kitchose veut dire faire le maximum zeffort pou reste totalement dans l'obéissance Allah Ta'ala et sacrifié banne désir et plaisir pou le plaisir Allah Ta'ala. Disons ene dimoune li ena grand l'avantage dans ene certaine l'emploi mais li refuse accepté ça l'emploi-là zisse acoze li pas d'après ceki Allah Ta'ala content. Donc la personne fine sacrifié so l'avantage personnel pou le plaisir Allah Ta'ala. Coumsa même ou content kikene ki ou ti à voudrait gagne li comme ou partenaire dans ou la vie mais ou néglige l'idée pou alle de l'avant avec ça zisse acoze ça l'union-là li pas ene l'union ki autorisé d'après Shariah. Ici aussi ou fine sacrifié ou désir pou le plaisir Allah Ta'ala. Quand ou fine sacrifié ene certaine kitchose pou le plaisir Allah Ta'ala, ça veut dire ki ou content Allah Ta'ala plis ki ça kitchose-là. Quand ene personne li donne priorité à ceki Allah Ta'ala content lors ceki li même li content, ça veut dire ki li content Allah Ta'ala plis ki tout.
Dans commencement, sacrifié banne désirs paraite assez difficile mais après ene certaine le temps ou pou tellement adapté ki ou pou gagne ene dégoût réel pou banne péchés, et vive dans le plaisir Allah Ta'ala pou vine ene kitchose extrêmement délicieux. C'est ene stage cote subir toute sorte difficulté dans chemin Allah Ta'ala li vine facile.
Content Rassouloullah  (s.a.w) aussi plis ki tout signifié donne préférence le système de vie ki Nabi (s.a.w) fine enseigné lors tous banne lezot systèmes.
Bref nou gagne droit content kitchose ki nou oulé mais à condition ki ça pas faire nou casse l'ordre Allah Ta'ala et pas faire nou vive contre principe de Rassouloullah (s.a.w) Au moment ki nou fine faire ça, nou fine montré ki nou content Allah et so Rasoul (s.a.w) plis ki tout kitchose.

Content ene dimoune zisse acoze Allah Ta'ala

Quand ene dimoune content ene l'autre dimoune, ça capave vine dans plusieurs façons: Li capave content li acoze so richesse ou bien acoze so célébrité ou bien acoze so beauté. Ça façon content kikene appelle content par l'intérêt personnel ou bien acoze kit gain mondaine. Ça façon content kikene pas appelle content zisse acoze Allah Ta'ala. Content zisse acoze Allah Ta'ala veut dire content kikene sans aukene l'intérêt personnel ou gain mondaine. Par exemple ene dimoune li éprouve ene admiration pou ene kikene ki li ene Hafiz-ul-Qour'aan ou bien pou ene 'Aalim acoze so connaissance de Deen et so la piété. Content kikene dans ene façon pareil appelle content kikene zisse acoze Allah Ta'ala. Content kikene zisse acoze Allah Ta'ala li ene résultat inévitable de content Allah et so Rasoul plis ki tout kitchose. Quand ene dimoune li content Allah Ta'ala et so Rasoul plis ki tout kitchose, li pou content ceki Allah et so Rasoul (s.a.w)content. Li pou détesté ceki Allah et so Rasoul (s.a.w) détesté.
Allah Ta'ala li content banne personnages pieux. Donc li pou content banne personnages pieux. Li pou content la mode banne personnages pieux. Li pas pou montré so l'admiration pou banne acteurs-actrices ni pou zotte la mode.

Dégoût pou Kufr

Ene croyant ou ene Imaandaar pas capave ena en même temps l'admiration pou Kufr aussi dans so le cœur. Li bizin ena dégoût pou Kufr pou li capave vine ene bon musulman. Et ça dégoût-là li bizin tellement fort ki l'idée retourne dans Kufr ou commette kitchose de Kufr faire li senti ki li pé tombe dans du feu. Normalement ene dimoune li peur du feu. Si du feu fine prend quelque part, li pou faire le maximum zeffort afin ki li et so famille pas tombe là-dans. Dans la même façon, ene dimoune ki fine gagne le vrai goût de Imaan, pou faire le maximum zeffort pou reste loin de Kufr pareil couma li ti pou faire pou li pas tombe dans du feu.


Par Mufti M.R.Meerun 

No comments:

Post a Comment